Akademie
 

Nóż w wodzie reż. Roman PolańskiNóż w wodzie reż. Roman Polański
Zagadnienia egzaminacyjne, semestr II

Egzamin kończący 2 semestr Akademii Polskiego Filmu odbędzie się w środę 12 czerwca 2013 roku o godz. 17.00 w sali nr 9 Kina Nowe Horyzonty. Będzie to zamknięty test wyboru. Prosimy o punktualne przybycie.

1. Filmowe portrety młodego pokolenia ery jazzu? (na przykładzie filmów Do widzenia, do jutrai Niewinni czarodzieje).

2. Poetyka filmowego moralitetu (na przykładzie filmów Matka Joanna od Aniołów i/lub Żywot Mateusza).

3. Polemika z etosem bohaterskim (na przykładzie filmów Nikt nie woła, Zezowate szczęście, Rysopis, Ręce do góry).

4. Inicjacja dziecięcego bohatera w "nieludzkim czasie" (na przykładzie filmu Świadectwo urodzenia).

5. Gry z konwencją gatunkową (Nóż w wodzie i Hydrozagadka jako thriller).

6. Wielka historia i jednostkowa pamięć (na przykładzie filmu Jak być kochaną).

7. Konstrukcja czasu i przestrzeni w filmach Wojciecha Hasa (na przykładzie Jak być kochaną i Rękopisu znalezionego w Saragossie).

8. Polska nowa fala? (na przykładzie filmów Nikt nie woła i/lub Rysopis).

9. Formuła widowiska historycznego (na przykładzie Faraona).

10. Szydercy wobec narodowych mitów (na przykładzie filmów Saltolub Ręce do góry).

11. Filmowy dialog racji (na przykładzie filmu Struktura kryształu).

12. Bohater filmowy dekady lat 60.: outsider czy konformista? (na przykładzie filmów Żywot Mateusza, Zezowate szczęście, Rysopis, Ręce do góry).

13. Kino "małych ojczyzn" (na przykładzie filmów Sól ziemi czarnej i Perła w koronie).

14. Przynależność etniczna i narodowa jako elementy formujące tożsamość grupową (na przykładzie filmów Sami swoi, Sól ziemi czarnej, Perła w koronie).

15. Polskie kino kultowe (na przykładzie filmów Sami swoilub Rejs).

16. Przypowieść, ballada, esej filmowy (na przykładzie filmów Żywot Mateusza, Słońce wschodzi raz na dzień).

53 wojny 
Ewa Bukowska, Polska 2018
7 uczuć 
Marek Koterski, Polska 2018
Adapter. Kino bez barier: Dywizjon 303. Historia prawdziwa 
Adapter. Kino bez barier
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Bergman100: Persona 
Bergman 100
Ingmar Bergman, Szwecja 1966
Climax 
Gaspar Noé, Francja 2018
Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Czyściciele internetu 
Hans Block, Moritz Riesewieck, Niemcy, Brazylia 2018
Donbas 
Siergiej Łoźnica, Niemcy, Ukraina, Francja, Holandia, Rumunia 2018
Jak pies z kotem 
Janusz Kondratiuk, Polska 2018
Kamerdyner 
Filip Bajon, Polska 2018
Kapitan Morten i Królowa Pająków 
Kaspar Jancis, Henry Nicholson, Riho Unt, Estonia, Belgia, Irlandia, Wielka Brytania 2018
Kler 
Wojciech Smarzowski, Polska 2018
Nina 
Olga Chajdas, Polska 2018
Venom 
Ruben Fleischer, USA 2018
Wieś pływających krów 
Katarzyna Trzaska, Polska 2018
Winni 
Gustav Möller, Dania 2018
Zama 
Lucrecia Martel, Argentyna, Brazylia, Hiszpania, Dominikana, Francja, Holandia, Meksyk, Szwajcaria, USA, Portugalia, Liban 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Z perspektywy Paryża 
Jean-Paul Civeyrac, Francja 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.