Mów mi Vincent reż. Theodore Melfi Mów mi Vincent reż. Theodore Melfi
10 grudnia 2014
Aktorski majstersztyk - "Mów mi Vincent" Theodore'a Melfiego

Od 12 grudnia w Kinie Nowe Horyzonty.

Maggie z synem Oliverem wprowadza się do domu na Brooklynie. Jako samotna, pracująca matka zostawia chłopaka pod okiem mrukliwego mizantropa z sąsiedztwa, Vincenta. A ten zabiera podopiecznego do miejsc, w których sam jest częstym gościem: na wyścigi konne, do klubu ze striptizem i do lokalnego baru. Często towarzyszy im ciężarna striptizerka, Daka. Z czasem pomiędzy zgryźliwym, wiecznie spłukanym Vincentem a chłopcem rodzi się niezwykła przyjaźń, która zaskoczy wszystkich, z Vincentem na czele.

Mów mi Vincent w programie kina

"Bill Murray wyspecjalizował się w graniu wściekłych luzerów o złotym sercu, którym się współczuje i których się lubi mimo długiej listy wad oraz głupich rzeczy, jakie na ogół robią ze swoim życiem. W komedii familijnej „Mów mi Vincent” jest właśnie takim, pożal się Boże, nieudacznikiem. Prześladuje go wieczny pech, chociaż wydaje się, że odpowiedzialność za lawinę nieszczęść, zgorzknienie i nieuleczalną mizantropię ponosi wyłącznie on sam." (Janusz Wróblewski, "Polityka")

"Para Vincent-Oliver przeżywa swoje wzloty i upadki. Bywa melodramatycznie, zabawnie, w końcu heroicznie. "Mów mi Vincent" to ewidentnie film z przesłaniem, komedia pokrzepiająca strapionych, w której nie liczy się sama historia, ale poszczególne postacie i ich mikrobiografie. Oprócz pary "kumpli" w filmie występuje jeszcze m.in. "nocna dama", czyli emigrantka Daka, która jest w ciąży, więc niestety musi skończyć z tańcem erotycznym w nocnym klubie. Wcielająca się w tę rolę Naomi Watts wygląda jak mocno przerysowana "blachara", mówi z koszmarnym akcentem i oczywiście nie potrafi się kompletnie zachować. Na początku Vincent opiekuję się nią. Z czasem to ona opanowuje chaos w jego życiu." (Joanna Ostrowska, interia.pl)

"Największą zaletą jest tu jednak aktorstwo - i to wszystkich, bez wyjątku. Klasą dla siebie jest Bill Murray. Jego Vincent bardziej budzi współczucie niż odrazę i mimo wielu wad, trudno go nie lubić. Bardzo dobra jest też Melissa McCarthy, w końcu w poważnej roli. Świetnie radzą sobie Naomi Watts i Chris O'Dowd. No i warto zwrócić uwagę na debiutującego Jaedena Lieberhera, który jest tak naturalny i uroczy, jakby występował już przed kamerą co najmniej kilkanaście razy." (Jędrzej Dudkiewicz, stopklatka.pl)

Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Czyściciele internetu 
Hans Block, Moritz Riesewieck, Niemcy, Brazylia 2018
Dogman 
Matteo Garrone, Włochy, Francja 2018
Hard Paint 
Filipe Matzembacher, Marcio Reolon, Brazylia 2018
Kamerdyner 
Filip Bajon, Polska 2018
Kler 
Wojciech Smarzowski, Polska 2018
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
Nina 
Olga Chajdas, Polska 2018
Tajemnice Silver Lake 
David Robert Mitchell, USA 2018
Venom 
Ruben Fleischer, USA 2018
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Dywizjon 303. Historia prawdziwa (seans dla szkoły) 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Mała stopa 
Karey Kirkpatrick, USA 2018
Młodość Astrid 
Pernille Fischer Christensen, Szwecja, Dania 2018
Wieś pływających krów 
Katarzyna Trzaska, Polska 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.