Mów mi Vincent reż. Theodore Melfi Mów mi Vincent reż. Theodore Melfi
10 grudnia 2014
Aktorski majstersztyk - "Mów mi Vincent" Theodore'a Melfiego

Od 12 grudnia w Kinie Nowe Horyzonty.

Maggie z synem Oliverem wprowadza się do domu na Brooklynie. Jako samotna, pracująca matka zostawia chłopaka pod okiem mrukliwego mizantropa z sąsiedztwa, Vincenta. A ten zabiera podopiecznego do miejsc, w których sam jest częstym gościem: na wyścigi konne, do klubu ze striptizem i do lokalnego baru. Często towarzyszy im ciężarna striptizerka, Daka. Z czasem pomiędzy zgryźliwym, wiecznie spłukanym Vincentem a chłopcem rodzi się niezwykła przyjaźń, która zaskoczy wszystkich, z Vincentem na czele.

Mów mi Vincent w programie kina

"Bill Murray wyspecjalizował się w graniu wściekłych luzerów o złotym sercu, którym się współczuje i których się lubi mimo długiej listy wad oraz głupich rzeczy, jakie na ogół robią ze swoim życiem. W komedii familijnej „Mów mi Vincent” jest właśnie takim, pożal się Boże, nieudacznikiem. Prześladuje go wieczny pech, chociaż wydaje się, że odpowiedzialność za lawinę nieszczęść, zgorzknienie i nieuleczalną mizantropię ponosi wyłącznie on sam." (Janusz Wróblewski, "Polityka")

"Para Vincent-Oliver przeżywa swoje wzloty i upadki. Bywa melodramatycznie, zabawnie, w końcu heroicznie. "Mów mi Vincent" to ewidentnie film z przesłaniem, komedia pokrzepiająca strapionych, w której nie liczy się sama historia, ale poszczególne postacie i ich mikrobiografie. Oprócz pary "kumpli" w filmie występuje jeszcze m.in. "nocna dama", czyli emigrantka Daka, która jest w ciąży, więc niestety musi skończyć z tańcem erotycznym w nocnym klubie. Wcielająca się w tę rolę Naomi Watts wygląda jak mocno przerysowana "blachara", mówi z koszmarnym akcentem i oczywiście nie potrafi się kompletnie zachować. Na początku Vincent opiekuję się nią. Z czasem to ona opanowuje chaos w jego życiu." (Joanna Ostrowska, interia.pl)

"Największą zaletą jest tu jednak aktorstwo - i to wszystkich, bez wyjątku. Klasą dla siebie jest Bill Murray. Jego Vincent bardziej budzi współczucie niż odrazę i mimo wielu wad, trudno go nie lubić. Bardzo dobra jest też Melissa McCarthy, w końcu w poważnej roli. Świetnie radzą sobie Naomi Watts i Chris O'Dowd. No i warto zwrócić uwagę na debiutującego Jaedena Lieberhera, który jest tak naturalny i uroczy, jakby występował już przed kamerą co najmniej kilkanaście razy." (Jędrzej Dudkiewicz, stopklatka.pl)

20. urodziny Ale kino: Tajny dziennik 
20. urodziny Ale kino+
Jim Sheridan, Irlandia 2017
Amy 
Asif Kapadia, UK 2015
Anna 
Luc Besson, Francja 2019
Annabelle wraca do domu 
Gary Dauberman, USA 2019
Bliskość 
Kantemir Bałagow, Rosja 2017
Diego 
Asif Kapadia, Wielka Brytania 2019
Kobieta idzie na wojnę 
Benedikt Erlingsson, Francja, Islandia, Ukraina 2018
Królowa Kier 
May el-Toukhy, Dania, Szwecja 2019
Rocketman 
Dexter Fletcher, Wielka Brytania 2019
Słodki koniec dnia 
Jacek Borcuch, Polska 2019
Yesterday 
Danny Boyle, Wielka Brytania 2019
Basia 2 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Supa Modo (lektor) 
Likarion Wainaina, Niemcy, Kenia 2018
rezerwacje telefoniczne

(+48) 532 726 581

tłumaczenia
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.