Celine Danhier podjęła niezwykle trudną, ale udaną, błyskotliwą próbę ukazania barwnego świata nowojorskiego undergroundu przełomu lat 80. i 90. XX wieku. Film odtwarza energię Nowego Jorku z czasów, kiedy jego społeczne i kulturowe warunki wpłynęły na pojawienie się inspirowanego punkiem i awangardą muzycznego nurtu no wave. Wtedy też grupa niezależnych filmowców powołała do życia radykalny nurt Kina Transgresji. Jim Jarmusch, John Lurie, Amos Oz, Steve Buscemi, Debbie Harry, Ann Magnuson czy Lydia Lunch zabierają nas w podróż w przeszłość, by pokazać intensywny, tętniący życiem i barwny charakter nowojorskiej bohemy sprzed trzech dekad.
Ukończyła studia prawnicze na Sorbonie, ale zaraz po uzyskaniu dyplomu przestała interesować się prawem i zajęła się produkcją filmową, współpracując z niezależną paryską firmą produkcyjną Les Enragés. Uczestniczyła w działaniach awangardowego teatru La Compagnie Vapeur, założyła kolektyw didżejski, dla którego kręciła również krótkometrażówki. Po przeprowadzce do Nowego Jorku w 2006 roku została dyrektorem artystycznym sesji zdjęciowych oraz produkowała pokazy mody. Blank City to jej pełnometrażowy debiut.
2009 Blank City (dok. / doc.)