Laura, znakomita fotografka wojenna, ginie w wypadku zostawiając męża i dwóch dorosłych synów. Jej nagłe odejście sprawia, że mężczyźni, nie radząc sobie z żałobą, tracą ze sobą kontakt. Trzy lata po śmierci Laury, z okazji wystawy upamiętniającej jej prace, pojawia się okazja do ponownego spotkania i wspominania zmarłej. Na jaw wychodzą tajemnice, niewypowiedziane żale i cały arsenał stłumionych uczuć.
Bohaterowie próbują się dogadać, orbitują wokół siebie i odbijają od wznoszonych w geście samotności murów. Nad całym tym mikroświatem wisi fantomowa figura matki – większej niż życie reporterki wojennej, która porzuciła domowe ognisko i oddała się pracy. Trier (...) przeniósł swoją estetyczną wrażliwość na obcy grunt kulturowy. Jego film to patchwork pozszywany ze skrawków najróżniejszych konwencji i metod narracyjnych.
Marcin Stachowicz, Michał Walkiewicz, filmweb.pl
Studiował w angielskiej National Film and Television School. Międzynarodowe uznanie zdobył dzięki nagradzanym filmom krótkometrażowym, m.in. Procter, który był nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej w 2002 roku i zdobył nagrody dla najlepszego brytyjskiego oraz najlepszego europejskiego filmu krótkometrażowego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Edynburgu. Jego debiutem pełnometrażowym było dzieło Reprise. Od początku raz jeszcze.
2001 Still (short)
2002 Procter (short)
2006 Reprise. Od początku raz jeszcze… / Reprise
2011 Oslo, 31 sierpnia / Oslo, 31. august / Oslo, August 31st
2015 Głośniej od bomb / Louder Than Bombs