Inne, nowoczesne oblicze kubańskiej melancholii ruin – Juragua, upadłe miasto zbudowane od zera w latach 80. przy pierwszej na Kubie elektrowni atomowej, niedokończonej wskutek upadku ZSRR. Trzy pokolenia Kubańczyków tkwią w niewielkim pracowniczym mieszkaniu. Opiekujący się złotą rybką staruszek Otto, bezrobotny inżynier bez perspektyw Rafael i najmłodszy, opuszczony przez dziewczynę Leo – dziadek, ojciec i syn – zmuszeni są żyć razem. Dławieni frustracją i brakiem nadziei, nieustannie konfrontowani z przeszłością, szukają w niej punktu zaczepienia. Ich wspomnienia ilustrowane są fragmentami starych reportaży z kubańskiej telewizji, w których propagandowy entuzjazm nadaje atomowemu projektowi niemal erotyczną aurę. Upadek projektu narusza przede wszystkim istotę męskości bohaterów. Carlos M. Quintela tworzy egzystencjalną metaforę – Kuba od lat znajduje się w sytuacji patowej, a jego rodakom do przetrwania zdaje się wystarczać absurdalny humor wymieszany z tęsknotą za minionym.
Urodził się w 1984 roku na Kubie. Studiował tam reżyserię, komunikację i scenariopisarstwo. Podczas studiów realizował doceniane na festiwalach krótkie metraże. Jego pełnometrażowy debiut The Swimming Pool (2011) znalazł się w programie ponad 20 międzynarodowych festiwali. Epokowy projekt (2015) jest jego drugim filmem.
2006 Ciudad sobre ruedas (kr.m., dok.)
2007 Stand By (kr.m.)
2008 Contenedores (kr.m.)
2011 La piscina / The Swimming Pool
2015 La obra del siglo / The Project of the Century