Pocztówka z miasta gniewu. Przy stacji benzynowej zatrzymują się dwa samochody. W jednym znajduje się grupa czarnoskórych chłopców, w drugim – biały mężczyzna w średnim wieku i jego narzeczona. Chłopcy słuchają głośno rapu, mężczyzna każe im ściszyć muzykę; ci pierwsi najpierw wykonują polecenie, ale po chwili odpowiadają wyzwiskami, na co mężczyzna otwiera ogień. Ginie jeden z nastolatków. Do tej tragedii doszło w Jacksonville w 2012 roku, w piątek po Święcie Dziękczynienia. Dokument Trzy i półminuty, dziesięćkul stanowi relację z procesu sądowego. Poruszane są w nim znaczące prawne i społeczne kwestie: prawo do samoobrony i rasowe stereotypy. Reżyser Marc Silver dba o odpowiednią dramaturgię. Stopniowo zarysowuje sytuację, każe z niecierpliwością czekać na rozwój wypadków i ostateczny werdykt. Stara się przy tym unikać popadania w tanią sensację. Matt Zoller Seitz napisał w opublikowanej na stronie Rogera Eberta recenzji: Podczas gdy wiele innych dokumentów próbowałoby wzbudzić gniew, ten pozostawia cię potakującego głową.
Pracuje jako reżyser i operator. Specjalizuje się w kinie dokumentalnym. Jego samodzielny debiut Kim jest Dayani Cristal? miał premierę na festiwalu Sundance, na którym zdobył nagrodę za zdjęcia. Kolejny w jego karierze pełny metraż Trzy i pół minuty, dziesięć kul również miał premierę podczas Sundance i spotkał się tam z dobrym przyjęciem. Silver tworzy ponadto instalacje artystyczne i oprawę wizualną koncertów.
2000 Global Protest (co-dir., doc., TV)
2003 The Leech and the Earthworm (co-dir, doc.)
2010 Los Invisibles / The Invisibles (co-dir., doc., short)
2013 Kim jest Dayani Cristal? / Who is Dayani Cristal (doc.)
2014 When Loud Music Turned Deadly (co-dir., doc., short)
2015 Trzy i pół minuty, dziesięć kul / 3 1/2 Minutes, Ten Bullets (doc.)