Najnowszy film Jona Josta, nestora amerykańskiego kina niezależnego, twórcy znanego m.in. z Pojednania prezentowanego podczas ostatniej edycji American Film Festivalu. Jego kolejna produkcja, podobnie jak wcześniejsze, wyróżnia się eksperymentalnym stylem artysty, często badającego naturę czasu i pamięci, sondującego granice filmowego obrazu i chętnie przyglądającego się tematowi amerykańskiej mentalności. Scenariusz minimalistycznej Zasłużonej kary reżyser utkał z kilku przeplatających się opowieści o dziwnych wypadkach, które miały miejsce w jednym z miasteczek w Missouri. Film nie ma tradycyjnie pojętej fabuły – głównym bohaterem staje się sama opowieść, podawana sobie z ust do ust przez kolejnych protagonistów pojawiających się w niemal pustym kadrze. Choć scenariusz nawiązuje do autentycznych zdarzeń, to prawda raz po raz przeplata się tu z lokalną plotką, a realizm – ze zmyśleniem.
Nestor amerykańskiego kina niezależnego. Po wyrzuceniu z uczelni w latach 60. zaczął tworzyć krótkie metraże za pomocą kamery 16 mm. Zaangażowany w ruch lewicowy, z dala od wielkich wytwórni nakręcił kilkadziesiąt filmów. Już w 1991 MoMA w Nowym Jorku zorganizowało kompletną retrospektywę jego dzieł. Od połowy lat 90. Jost używa wyłącznie kamer cyfrowych. Do 2012 był wykładowcą Uniwersytetu Yonsei w Seulu.
1963 Portrait (short)
1978 Chameleon
1990 All the Vermeers in New York
1993 The Bed You Sleep In
2011 Imagens de uma cidade perdida (doc.)