Tytuł dokumentu Chucka Workmana nawiązuje do książki francuskiego teoretyka kina, André Bazina. Dokumentalista oddaje głos reżyserom, krytykom i artystom. Wszystkich wypytuje o to, czym dla nich jest kino. Wypowiedzi współczesnych twórców zestawia z materiałami archiwalnymi i wywiadami z mistrzami kinematografii światowej. Specyficznemu found footage wywiadów o istocie tego medium i zachodzących w nim zmianach towarzyszą fragmenty filmów, legendarne sekwencje i mniej znane sceny z historii kina. W Czym jest kino? film eksperymentalny jest traktowany na równi z kinem autorskim, gatunkowym, mainstreamowym. Workman włącza w swoją podróż po kinematografii Mayę Deren, Chantal Akerman, Jonasa Mekasa i Yvonne Rainer. Zestawia ich dokonania z wypowiedziami Alfreda Hitchcocka, Michaela Moore’a, Roberta Altmana i Costy-Gavrasa. Poszukuje swoich bohaterów na festiwalu Sundance i wśród starych materiałów z planu filmowego, na których widać np. Akirę Kurosawę podczas pracy. Efekt końcowy to dokumentacja „oral history” światowej kinematografii.
Reżyser filmów fabularnych i dokumentalnych, producent, montażysta. Jego dokumenty koncentrują się zwykle na kontrkulturze amerykańskiej (Superstar z 1989 roku opowiadał o fenomenie Andy’ego Warhola, a The Source z 1999 roku o pokoleniu beatników). W 1987 roku zdobył Oscara za film krótkometrażowy Precious Images. Prace przez niego montowane były prezentowane w najważniejszych muzeach sztuki nowoczesnej na świecie. Nazwany przez „New York Times” jednym z najbardziej wpływowych montażystów filmowych ostatnich 50 lat.
1976 The Money
1986 Precious Images (doc., short)
1990 Superstar: The Life and Times of Andy Warhol (doc.)
1999 The Source (TV, doc.)
2006 The People’s President (TV, doc.)
2010 Wizjonerzy / Visionaries (doc.)