Hector, główny bohater filmu Być człowiekiem Billa Forsytha, ma być „jednym z nas”. Bez ironii. Jego podróż przez wieki rozpoczyna się w epoce brązu, kiedy w wyniku napaści obcych wojowników traci najbliższych. Kolejne inkarnacje – niewolnik w starożytnym Rzymie, uczestnik krucjaty, jeden z konkwistadorów i w końcu współczesny właściciel nieruchomości – stanowią punkt wyjścia dla różnych narracji, w których dominuje temat miłości i odpowiedzialności za bliskich, miejsca człowieka w historii i powtarzalności zachowań. W filmie Forsytha chodzi przede wszystkim o zbudowanie uniwersalizującej wizji biografii, w której bez względu na czas i miejsce dominuje cykliczność. Niezależnie od wcielenia Hector wciąż powiela te same błędy, aby po jakimś czasie próbować wszystko naprawić. Poszczególne motywy, postacie i rekwizyty powtarzają się w kolejnych częściach w taki sposób, aby każdy następny świat był powiązany z poprzednim.
Urodzony w 1946 roku w Glasgow szkocki reżyser filmowy. W wieku 17 lat skończył edukację i zaczął pracować przy produkcji krótkometrażowych dokumentów. W 1979 roku nakręcił swój debiut pełnometrażowy That Sinking Feeling we współpracy z aktorami amatorami z Glasgow Youth Theater. Przełomowa okazała się zrealizowana w 1981 roku Dziewczyna Gregory’ego. W 1983 roku rozpoczął współpracę z producentem Davidem Puttnamem, jednak w USA żaden z jego filmów nie stał się sukcesem. Po kilku latach Forsyth wrócił do Wielkiej Brytanii.
1979 That Sinking Feeling
1981 Dziewczyna Gregory’ego / Gregory's Girl
1987 Gospodyni domowa / Housekeeping
1994 Być człowiekiem / Being Human
1999 Dziewczęta Gregory’ego / Gregory's Two Girls