Whit Stillman znalazł dobry pretekst, by powrócić do kina po trzynastu latach milczenia. Twórca kultowej Barcelony przechadza się po uniwersyteckich korytarzach w towarzystwie czterech pięknych dam. Violet, Rose, Heather i Lilly drwią z konwenansów i pogrążone w neurotycznych pogawędkach wymyślnie flirtują z kolegami. Przede wszystkim jednak nonszalancko balansują na granicy pretensjonalności i uroku, romantyczności i wyuzdania. Prowadzonej przez dziewczęta krucjacie na rzecz obyczajowego wyzwolenia Stillman przygląda się z ironią, przywołując na myśl Niebezpieczne związki, których bohaterowie zamienili fantazyjne kostiumy na uniwersyteckie mundurki. Reżyser po mistrzowsku portretuje zwodniczy urok postawy studentek, by w najmniej oczekiwanym momencie obnażyć jej fałsz i hipokryzję. Jednocześnie nie traci nadziei, że w zepsutym świecie znajdzie się miejsce na autentyczne uczucie.
Amerykański twórca urodzony w Waszyngtonie w 1952 roku. Słynie z manierycznych komedii, których akcja dzieje się na Manhattanie wśród przedstawicieli współczesnej burżuazji. Jego filmy stanowią inspirację dla takich twórców jak Wes Anderson czy Noah Baumbach. W 1990 roku otrzymał nominację do Oscara za najlepszy oryginalny scenariusz, a New York Film Critics Circle okrzyknęło go najlepszym reżyserem-debiutantem. Po ukończeniu trylogii, luźno opartej na swoich własnych doświadczeniach, i po przeprowadzce do Paryża (skąd wrócił w 2009 roku) zajął się pisaniem scenariuszy.
1990 Metropolitan
1994 Barcelona
1998 Rytmy nocy / The Last Days of Disco
2011 Damsels in Distress