W swoim drugim filmie Whit Stillman wybiera się na gościnne występy do Europy. Życie jego bohaterów niespecjalnie odbiega od wzorca wypracowanego w debiutanckim Metropolitan. Młodzi Amerykanie wciąż miotają się między dyskotekami a eleganckimi przyjęciami, szukając emocjonalnej bliskości. Z dala od domu czują się jeszcze bardziej zagubieni. Zwłaszcza że w zbuntowanej Barcelonie końca lat 80. często obrywają za imperialną politykę swojej ojczyzny. Zimnowojenny chaos to jednak nic w porównaniu z bałaganem panującym w życiu osobistym bohaterów. Reżyser przygląda się ich uczuciowym rozterkom, nieporadnym flirtom i salonowym intrygom z subtelnością godną najpilniejszego ucznia Érica Rohmera. Przy okazji jest jeszcze dowcipniejszy od Francuza. Błyskotliwy scenariusz – jak zwykle u Stillmana – to podręcznik godnych zapamiętania bon motów w rodzaju: Goście są jak ryby. Po trzech dniach zaczynają śmierdzieć.
Amerykański twórca urodzony w Waszyngtonie w 1952 roku. Słynie z manierycznych komedii, których akcja dzieje się na Manhattanie wśród przedstawicieli współczesnej burżuazji. Jego filmy stanowią inspirację dla takich twórców jak Wes Anderson czy Noah Baumbach. W 1990 roku otrzymał nominację do Oscara za najlepszy oryginalny scenariusz, a New York Film Critics Circle okrzyknęło go najlepszym reżyserem-debiutantem. Po ukończeniu trylogii, luźno opartej na swoich własnych doświadczeniach, i po przeprowadzce do Paryża (skąd wrócił w 2009 roku) zajął się pisaniem scenariuszy.
1990 Metropolitan
1994 Barcelona
1998 Rytmy nocy / The Last Days of Disco
2011 Damsels in Distress