Reżyser Joel Potrykus trafia w sedno, gdy stwierdza, że Krogulec stanowi owoc spotkania Freddy’ego Krugera z Albertem Camusem. W dziwacznej hybrydzie czarnej komedii i psychodelicznego horroru amerykański twórca kpi sobie z kulturowych wzorców kontestacji. W Krogulcu współczesny „człowiek zbuntowany” opycha się jedzeniem z fast foodów, katuje sąsiadów heavy metalem, a swoją wyobraźnię kształtuje za pomocą brutalnych gier wideo. Przy okazji Marty prowadzi także krucjatę przeciw korporacyjnej rzeczywistości. Współczesny Don Kichot z obskurnej kawalerki stopniowo przestaje odróżniać prawdę od fikcji i staje się zakładnikiem swojej zwichrowanej wyobraźni. Zaproponowany przez Potrykusa surowy, drapieżny styl wizualny doskonale podkreśla zagęszczającą się na ekranie atmosferę paranoi. Przemyślany w najdrobniejszych szczegółach Krogulec to godne dopełnienie „zwierzęcej trylogii” Potrykusa, której bohaterami są młodzi outsiderzy o zaburzonej tożsamości.
Urodzony w Alpenie w stanie Michigan. Studiował film na lokalnym Grand Valley State University. Już w trakcie studiów zrealizował kilka filmów na taśmie ośmio- i szesnastomilimetrowej. Później założył firmę Son Noise Movies, w której wyprodukował m.in. własny film Kojot. W 2012 roku stworzył pełnometrażowy debiut pod tytułem Małpa. Wyróżniony dwiema nagrodami na festiwalu w Locarno, stanowi największy sukces w jego dotychczasowej karierze.
2007 Gordon (short)
2010 Kojot / Coyote (short)
2012 Małpa / Ape
2014 Krogulec / Buzzard
2016 Alchemik / The Alchemist Cookbook