Najnowszy film mistrza azjatyckiego kina. Złoty Lew na ubiegłorocznym festiwalu w Wenecji. Gang-do trudni się ściąganiem długów od tych, którzy mieli nieszczęście pożyczyć pieniądze od gangsterów. Pozbawiony skrupułów, głuchy na jakiekolwiek prośby, z zimną krwią okalecza dłużników, aby mogli uzyskać odszkodowanie i spłacić swoje zaległości wraz z wysokimi odsetkami. Pewnego dnia w jego domu pojawia się tajemnicza kobieta, Mi-son. Twierdzi, że jest matką, która porzuciła go po urodzeniu. Gang-do reaguje agresją, ale pokora kobiety i jej cicha obecność stopniowo przełamują niechęć. W Gang-do budzą się ludzkie odruchy...
Czerpałem inspirację z zachodniej tradycji artystycznej, z przedstawienia Maryi, kołyszącej martwego Chrystusa, której najdoskonalszym przykładem jest rzeźba Michała Anioła. Dwukrotnie odwiedziłem Watykan i widziałem to arcydzieło. Maryja Dziewica, tuląca do siebie ciało syna, to obraz, który przechowuję w pamięci od wielu lat i który dla mnie symbolizuje objęcie tym matczynym uściskiem całej ludzkości, pogrążonej w cierpieniu i bólu, które są częścią naszego życia.
Kim Ki-duk, reżyser
Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.
1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile
2000 Wyspa / Seom / The Isle
2001 Bad Guy / Nabbeun namja
2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring
2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron
2011 Arirang (doc.)