Zaczyna się od tytułowego przypadku. Awaria samochodu w trakcie powrotu do domu sprawia, że małżeństwo z kilkuletnią córką musi podjechać do przydrożnego warsztatu. Trafia tam na dwóch mechaników, z których jeden oferuje pomoc. Drugim jest Vahid, przyglądający się wszystkiemu z pewnego dystansu.
Mężczyzna jest byłym więźniem politycznym zatrzymanym w wyniku antyrządowych protestów. Tortury, jakim został poddany w trakcie przesłuchania, odbiły się poważnie na jego zdrowiu, doprowadzając do tego, że każdy krok sprawia mu ból. W niespodziewanym gościu Vahid rozpoznaje swojego oprawcę, komisarza irańskiej policji, zwanego przez więźniów Kuternogą. W akcie zemsty decyduje się go porwać, licząc, że przyniesie mu to ukojenie. Najpierw jednak będzie musiał skonfrontować się ze swoimi wątpliwościami, począwszy od tego, czy to aby na pewno właściwy człowiek, po dylemat, czy zemsta jest odpowiednią formą zadośćuczynienia.
Represjonowany irański reżyser Jafar Panahi powraca z filmem, który – podobnie jak jego poprzednie dzieła – mocno uderza w autorytarny reżim. Jednocześnie jest też przejmującą humanistyczną refleksją nad tematami traumy, przebaczenia i moralności.
Urodził się w 1960 roku w Iranie. Jeden z najbardziej utytułowanych reżyserów irańskiej nowej fali. Swoją karierę filmową rozpoczął od asystowania Abbasowi Kiarostiamiemu. Po realizacji kilku dokumentów nakręcił w 1995 roku nagrodzony Złotą Kamerą na festiwalu w Cannes Biały balonik. Później było Lustro – Złoty Lampart na festiwalu w Locarno w 1997 roku i Krąg –Złoty Lew na festiwalu w Wenecji w 2000 roku. W marcu 2010 Panahi z powodu swojego politycznego zaangażowania został aresztowany przez służby irańskiego reżimu. Został wprawdzie w końcu uwolniony, lecz ciąży na nim 20-letni zakaz pracy twórczej.
1988 Yaarali bashlar (short / doc.)
1995 Biały balonik / Badkonake seid / The White Balloon
1997 Lustro / Ayneh / The Mirror
2000 Krąg / Dayereh / The Circle
2006 Na spalonym / Offside
2010 To nie film / In film nist / This Is Not a Film