Laureat Nagrody FIPRESCI festiwalu w Cannes. Jong-soo żyje z dorywczych prac w położonym niedaleko Koreańskiej Strefy Zdemilitaryzowanej miasteczku Paju. Pewnego dnia spotyka Hae-mi, dawną koleżankę z klasy. Idą na drinka, gdzie Hae-mi wyznaje, że lubiła Jong-soo, kiedy była młodsza, ale zawsze ją ignorował. Dziewczyna opowiada koledze o bliskich planach podróży do Afryki i prosi go o karmienie kota, kiedy jej nie będzie. Następnego dnia para spotyka się w mieszkaniu Hae-mi, co kończy się namiętnym seksem. Niedługo potem Hae-mi wyjeżdża, zaś zakochanemu Jong-soo pozostaje snucie planów o wspólnej przyszłości. Kilka tygodni później Jong-soo odbiera telefon od Hae-mi, która utknęła na trzy dni na lotnisku w Nairobi wskutek alarmu terrorystycznego. Dziewczyna prosi chłopaka, aby odebrał ją z lotniska następnego dnia. Na lotnisku Hae-mi pojawia się w towarzystwie bogatego Bena, którego spotkała w Kenii.
Jeden z najciekawszych reprezentantów autorskiego kina Korei Południowej urodził się w 1954 roku w Daegu. Podczas studiów literaturoznawczych na Państwowym Uniwersytecie Kyungpook pisał sztuki teatralne i krótkie formy literackie, w 1983 roku wydał pierwszą powieść zatytułowaną Chonri. Na początku lat 90. przeniósł swoje zainteresowania na kino: po napisaniu scenariusza do dwóch filmów Parka Kwang-su sam zadebiutował jako reżyser, szybko zdobywając międzynarodowe uznanie – Green Fish nagrodzono m.in. specjalnym wyróżnieniem na 26. MFF w Rotterdamie i nagrodą Dragons and Tigers na 16. MFF w Vancouver. W 2002 roku zrezygnował na dwa lata z pracy w przemyśle filmowym, podejmując posadę ministra kultury. Powrócił do reżyserii w 2007 roku, realizując nagrodzone w Cannes Sekretne światło.
1997 Green Fish / Chorok mulkogi
1999 Miętowy cukierek / Peppermint Candy / Bakha satang
2002 Oaza / Oasis
2007 Sekretne światło / Secret Sunshine / Milyang
2010 Poezja / Poetry / Shi