Bruno Dumont nie przestaje zaskakiwać, tym razem wziął na warsztat biografię Joanny d'Arc. Zamiast jednak skupić się na najważniejszych wydarzeniach z życia francuskiej bohaterki narodowej, reżyser postanowił przedstawić na ekranie jej dzieciństwo. W Jeannette... Dumont kontynuuje swoje eksperymenty z gatunkami filmowymi i opowiada historię Joanny w konwencji musicalu. Na eklektycznej ścieżce dźwiękowej techno spotyka się z rockiem i rapem, a towarzyszące piosenkom absurdalne układy taneczne wprowadzają na ekran humor rodem z Martwych wód. Dumont nie byłby jednak sobą, gdyby ograniczył się wyłącznie do niezobowiązującej zgrywy. Łącząca żarliwą wiarę z nieposkromionym gniewem Joanna, tak jak wielu bohaterów francuskiego reżysera, zostaje umiejscowiona na pograniczu grzechu i świętości. Sam film, mimo historycznego kostiumu, stanowi natomiast celny komentarz do czasów, w których fanatyzm religijny coraz częściej stanowi źródło przemocy.
Jest utożsamiany z nurtem nowego francuskiego ekstremizmu, transgresyjnego kina z przełomu XX i XXI wieku, przekraczającego tabu związane z seksualnością i przemocą. Urodził się w 1958 roku w Bailleul we Francji. Przez kilkanaście lat wykładał filozofię w lokalnym liceum. Kręcił komercyjne reklamówki dla miejscowych zakładów pracy. Na dużym ekranie zadebiutował w 1997 roku Życiem Jezusa, za które otrzymał nagrodę im. Jeana Vigo i Złotą Kamerę na festiwalu w Cannes. Za następne dwa filmy – nakręconą w 1999 roku Ludzkość i Flandrię z 2006 roku – został nagrodzony Grand Prix canneńskiego festiwalu.
1997 Życie Jezusa / La vie de Jésus / The Life of Jesus
1999 Ludzkość / L’humanité / Humanity
2003 Twentynine Palms
2006 Flandria / Flandres / Flanders
2009 Wierząca / Hadewijch
2011 Poza szatanem / Hors Satan / Outside Satan