Żółtodzioby, wyróżnione na tegorocznym Sundance nagrodą za najlepsze zdjęcia, są dość zaskakującym tytułem jak na ten festiwal – to zrealizowana ze sporym rozmachem produkcja wojenna. Film opowiada o dwóch nastolatkach, którzy dobrowolnie zaciągają się do armii, by wkrótce zderzyć naiwne fantazje z brutalnymi realiami wojennej inwazji. Alexandre Moors przedstawia nam historię z kilku perspektyw: matek, które czekają na powrót synów z frontu (Toni Collette, Jennifer Aniston), pryncypialnego sierżanta – dowódcy ich oddziału (znany z Zakazanego imperium Jack Huston) i wreszcie nieopierzonych szeregowców, z których każdy przechodzi przez doświadczenie wojenne inaczej. Bohater Aldena Ehrenreicha (niebawem zobaczymy go w kinach w roli młodego Hana Solo) jest twardy, natomiast postać grana przez Tye'a Sheridana (Drzewo życia, Uciekinier) ma miękkie serce. Do domu wróci tylko jeden z nich. Moors buduje dramaturgię wokół tajemnicy, którą owiane jest zniknięcie żołnierza.
Karolina Pasternak
Urodził się w 1972 roku w Suresnes we Francji. Dzieciństwo spędził na przedmieściach Paryża, był członkiem grupy artystów graffiti. Studiował w szkole Arts Décoratifs (ENSAD). Po przeprowadzce do Nowego Jorku wyreżyserował wiele filmów krótkometrażowych i teledysków. Wspólnie z Kanye'em Westem stworzył eksperymentalny film Cruel Summer, który miał premierę na festiwalu filmowym w Cannes w 2012 roku. Pokazywany cztery lata temu na AFF Niebieski caprice był jego debiutem fabularnym.
2000 How People Do (short)
2002 The Lady Lovelace Deception System (short)
2006 Cherry Bloom (short)
2012 Cruel Summer (short)
2013 Niebieski caprice / Blue Caprice
2017 Żółtodzioby / The Yellow Birds