Opowieść o dwójce starszych ludzi: małżonków, towarzyszy, przyjaciół. Ich relacja jest niemal symbiotyczna; są integralnymi częściami tego samego organizmu, których współistnienie daje gwarancję jego harmonijnego funkcjonowania. Ten codzienny, przez lata utrwalany porządek niszczy jedno wydarzenie. Początkowo udar, który przechodzi Anne, nie ma większych objawów. Jednak dość szybko nadzieja na cud zostaje skonfrontowana z bolesną prozą życia. Dramat Anne i Georges'a zamknięty jest w czterech ścianach ich apartamentu.W Miłości Haneke oswaja wdrukowany w naszą podświadomość lęk przed umieraniem. Robi to na swój autorski sposób, nie kolorując pastelowymi barwami widma nieuchronnego końca. W tym najbardziej „ludzkim” ze swoich filmów pokazuje, czym jest miłość silniejsza niż śmierć. Mieszkający w stolicy zlaicyzowanej Francji małżonkowie raczej nie obiecywali sobie przed ołtarzem wytrwać w tym związku w zdrowiu i w chorobie, w dobrej i złej doli, aż do końca życia. A jednak ich ujęta w obrazy historia ilustruje głębię i sens tej deklaracji przenikliwiej niż najbardziej nawet elokwentna próba opisu.
(12. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty)
Jeden z najwybitniejszych twórców współczesnego kina. Laureat nagród Europejskiej Akademii Filmowej, Oscara oraz Złotej Palmy w Cannes (dwukrotnie, za Białą wstążkę i Miłość). Urodzony w Monachium Austriak, pracował w telewizji (od 1974 roku) i teatrze. Wystawiał Strindberga, Goethego i von Kleista. Od debiutu kinowego w 1989 roku, tworząc w Austrii, Francji i USA, stał się mistrzem przenikliwej analizy i krytyki tego, co dzieje się za zamkniętymi drzwiami społeczeństwa dobrobytu.
1989 Siódmy kontynent / Der siebente Kontinent / The Seventh Continent
2000 Kod nieznany / Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages / Code Unknown
2001 Pianistka / La Pianiste / The Piano Teacher
2009 Biała wstążka / Das weiße Band – Eine deutsche Kindergeschichte / White Ribbon
2012 Miłość / Amour