Przewrotny fabularny debiut niezależnej dokumentalistki z Pekinu, w obawie przed cenzurą wyprodukowany w Hongkongu. Reżyserka, opowiadając o współczesnych, nowobogackich Chinach, wykorzystuje różne gatunki filmowe i poetyki. Od satyry społecznej, przez film z duchami w roli głównej, erotyczny dramat, po wypełniony mistycyzmem i prostotą paradokument w stylu Apichatponga Weerasethakula. Jej bohaterka, młoda, niepracująca mężatka, żyje w spokojnym, pozbawionym namiętności związku. Zajmuje się córką, infantylnym mężem i schorowaną teściową, spotyka z „wyzwoloną” przyjaciółką. Jej sytuacja zmienia się, gdy wchodzi w dziwną, czysto erotyczną relację z mężczyzną, który odwiedza ją w snach. Konflikt pomiędzy macierzyństwem i rodziną, a żywą seksualnością, przestrzenią kontrowersyjnej wolności w opresyjnym społeczeństwie musi doprowadzić do katastrofy. Jednak ta w ujęciu Liny Yang staje się wyzwoleniem. Ratunek znajduje w buddyzmie, pozwalającym na kontakt z przypisanym kobiecości szamańskim, animistycznym rodowodem.
Agnieszka Szeffel