Nagrodzony za reżyserię w Wenecji antywestern Jacques'a Audiarda - autora głośnych Imigrantów i Proroka - koresponduje z legendarnymi westernami z lat 70. ubiegłego wieku, zwłaszcza krwawymi balladami Sama Peckinpaha i demitologizującym gatunek kinem Arthura Penna. Francuski reżyser przenosi na ekran bestsellerową książkę Patricka deWitta, opowiadając wielowymiarową historię tytułowych braci (brawurowi John C. Reilly i Joaquin Phoenix), płatnych zabójców, których łączy niełatwa, ale silna więź. Audiard - jeden z najwszechstronniejszych współczesnych reżyserów - przedstawia westernowe uniwersum w sposób zaskakująco świeży i przewrotny. Podobnie jak w swoim poprzednim, nagrodzonym Złotą Palmą w Cannes dramacie imigranckim, jest humanistą i głęboko wierzy w człowieka. Trudny do zapomnienia finał filmu jest piękną, liryczną odą do tkwiącej w ludziach czystości. Tak jak to się już zdarzało w historii kina setki razy, western zdaje się opowiadać o drapieżnej, skomplikowanej współczesności, w której żyje jego widz.
Marcin Pieńkowski, American Film Festival
Urodzony w 1952 roku. Reżyser i scenarzysta. Zadebiutował w 1994 roku filmem Patrz na upadających mężczyzn z Mathieu Kassovitzem i Jeanem-Louisem Trintignantem, zdobywając uznanie widzów i krytyków, którzy przyznali filmowi trzy Cezary. Każdy kolejny film Audiarda utwierdzał pozycję reżysera jako jednego z najciekawszych twórców współczesnego francuskiego kina autorskiego, nawiązującego w swych filmach do najlepszych tradycji mistrzów francuskich thillerów, takich jak Jean-Pierre Melville czy Henri Georges Clouzot. Zwłaszcza jego dwa ostatnie filmy – W rytmie serca i Prorok przyniosły mu szeroki rozgłos i uznanie także poza Francją, włącznie z nominacją do Oscara dla Proroka.
2001 Sur mes lèvres / Read My Lips
2005 W rytmie serca / De battre mon coeur s'est arrêté / The Beat That My Heart Skipped
2009 Un prophète / A Prophet