film
Sollers Point
reż. Matthew Porterfield / USA 2017 / 90’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
26 paź
29 paź

Obsada

McCaul Lombardi, James Belushi, Zazie Beetz, Imani Hakim

Opis filmu

24-letni Keith (znany z American Honey McCaul Lombardi) wychodzi z więzienia, gdzie trafił za handel narkotykami. Wraca do rodzinnego Baltimore, do domu na przedmieściach, w którym wciąż mieszka jego ojciec (James Belushi). Nie jest to jednak powrót szczęśliwy, bo chłopak musi mierzyć się z bezrobociem, brakiem pieniędzy i perspektyw – wszystkim, co w gruncie rzeczy wpędziło go za kratki. Próbując wyjść na prostą, musi pokonać własne demony i odciąć się od dawnych przyjaciół, którzy niestety nie chcą o nim zapomnieć. Wyróżniony przez "Filmmaker Magazine" Matt Porterfield wraca na wrocławski festiwal (I Used to Be Darker na 4. AFF) z historią o zaufaniu, odpowiedzialności i relacji ojca z synem na tle społecznie podzielonego Baltimore, które widzimy z perspektywy białej working class. Zachwycające zdjęcia codzienności, subtelne aktorstwo, uderzający realizm – taki właśnie jest Sollers Point.

Magdalena Maksimiuk


Twenty-four-year-old Keith (McCaul Lombardi of American Honey fame) is released from prison, where he was serving time for selling drugs. He returns to his native Baltimore, to a house in the suburbs where his father (James Belushi) lives. But this is not a happy return: instead of support and understanding, he has to deal with the same lack of work, money and prospects that put him behind bars in the first place. Trying to going straight, he has to battle his demons, weaknesses and old friends who, unfortunately, do not want to forget him. Featured by Filmmaker magazine, Matt Porterfield returns to the AFF (I Used to Be Darker, fourth AFF) and presents a story about trust, responsibility and the relationship between a father and son set against Baltimore's socially divided background as seen from a white, working-class perspective. Fascinating scenes from everyday life, subtle performances, striking realism-that is Sollers Point.

Magdalena Maksimiuk

Informacje o reżyserze

Matthew Porterfield

Urodził się w 1977 roku w Baltimore. Studiował w nowojorskiej Tisch School of the Arts. Jego trzeci film, I Used to Be Darker, był częścią sekcji Spectrum na AFF w 2013 roku. Porterfield wykłada scenopisarstwo i produkcję na wydziale Film and Media Studies Program Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa. Jego filmy były pokazywane m.in. w Museum of Modern Art, Centrum Pompidou i w Anthology Film Archives, a także na festiwalach Sundance, SXSW i Berlinale.


Born in Baltimore in 1977, Matt Porterfield studied at the Tisch School of the Arts in New York. His third film, I Used to Be Darker, was screened in the Spectrum section at the AFF in 2013. He teaches screenwriting and film production in the Film and Media Studies program at John Hopkins University. His films have been shown at, among other places, the Museum of Modern Art, the Centre Pompidou and the Anthology Film Archives, as well as at the Sundance, SXSW and Berlinale festivals.

Filmografia/ Filmography

2006 Hamilton

2010 Putty Hill

2013 I Used to Be Darker

2015 Take What You Can Carry (short)

2017 Sollers Point

stopka

reżyseria: Matthew Porterfield
scenariusz: Matthew Porterfield
zdjęcia: Shabier Kirchner
montaż: Marc Vives
muzyka: Chris Swanson (music supervisor)
obsada: McCaul Lombardi, James Belushi, Zazie Beetz, Imani Hakim
producent: Eric Bannat, Alexandra Byer, Gabrielle Dumon, Jordan Mintzer, Ryan Zacarias
produkcja: Le Bureau
właściciel praw: The Bureau Sales
język: angielski
barwa: kolor
Avant Art Film: MATANGI / MAYA / M.I.A. 
7. Avant Art Film
Steve Loveridge, Sri Lanka, Wielka Brytania, USA 2018
Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Dogman 
Matteo Garrone, Włochy, Francja 2018
Dywizjon 303. Historia prawdziwa 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Dywizjon 303. Historia prawdziwa (seans dla szkoły) 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Jesień we Francji 
Mahamat-Saleh Haroun, Francja 2017
Kamerdyner 
Filip Bajon, Polska 2018
Kino Dzieci 2018: Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Sekret rodziny von Broms 
5. FF Kino Dzieci
Pontus Klänge, Walter Söderlund, Szwecja 2013
Kino Dzieci 2018: Gordon i Paddy 
5. FF Kino Dzieci
Linda Hambäck, Szwecja 2017
Kino Dzieci 2018: Jestem William 
5. FF Kino Dzieci
Jonas Elmer, Dania 2017
Kino Dzieci 2018: Pippi Pończoszanka 
5. FF Kino Dzieci
Olle Hellbom, Szwecja, RFN 1969
Kino Dzieci 2018: Supa Modo 
5. FF Kino Dzieci
Likarion Wainaina, Kenia, Niemcy 2018
Lato 
Kiriłł Sieriebriennikow, Rosja, Francja 2018
McQueen 
Ian Bonhôte, Peter Ettedgui, Wielka Brytania 2018
MIASTOmovie: Czekając na Barcelonę 
MIASTOMmovie 6
Juha-Pekka Tanskanen, Finlandia 2018
Si, Señor!: Ramen. Smak wspomnień 
Si, Señor! 2018
Eric Khoo, Singapur, Japonia, Francja 2018
Smak zemsty. Peppermint 
Pierre Morel, USA 2018
Tajemnice Silver Lake 
David Robert Mitchell, USA 2018
Zama 
Lucrecia Martel, Argentyna, Brazylia, Hiszpania, Dominikana, Francja, Holandia, Meksyk, Szwajcaria, USA, Portugalia, Liban 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Żona 
Björn Runge, Szwecja, USA, Wielka Brytania 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.