Nowy film Tomasza Wasilewskiego (Płynące wieżowce, Nagroda Publiczności podczas 13. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty) jest niczym najsmutniejszy dramat Czechowa i jednocześnie ożywcze post scriptum do kina moralnego niepokoju. Polski reżyser cofa się do wczesnych lat 90., by opowiedzieć historię czterech zaprzyjaźnionych ze sobą kobiet. Żyjące w małym miasteczku Agata, Renata, Iza i Marzena próbują znaleźć swoje miejsce w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Nie jest to łatwe, bo - choć wokół szaleje już dziki kapitalizm - mentalność ludzi wciąż tkwi w poprzedniej epoce. Bohaterki Wasilewskiego nieustannie miotają się pomiędzy wiernością konwenansom, a chęcią życia po swojemu. Najważniejszym przedmiotem ich pragnień jest miłość, która okazuje się na przemian toksyczna i uzdrawiająca, wpędzająca w depresję i przynosząca nadzieję. Emanująca z każdej sceny emocjonalna intensywność sprawia, że Zjednoczone Stany Miłości to nie tylko najlepszy z dotychczasowych filmów Wasilewskiego, lecz także dzieło godne Srebrnego Niedźwiedzia w Berlinie (Piotr Czerkawski, MFF T-Mobile Nowe Horyzonty).
Absolwent Wydziału Produkcji Filmowej i Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi oraz Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie. Współpracował z firmą produkcyjną Zentropa International Polska przy filmach Antychryst Larsa von Triera oraz Kobieta, która pragnęła mężczyzny Pera Flya. Był asystentem reżysera przy filmie fabularnym 33 sceny z życia w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej. Jest autorem pełnometrażowego scenariusza filmowego Zjednoczone Stany Miłości oraz scenariusza W sypialni.
2001 Nawiść (short)
2008 Show jednego człowieka (short)
2011 W sypialni / In a Bedroom