Basia i Marek od dwóch lat mieszkają w Szwecji wraz z dziewięcioletnią Ulą. Na skutek niewinnego kłamstwa dziewczynki, jej losami zaczyna interesować się owładnięta obsesją perfekcyjności pracownica opieki społecznej Anita. Przekonana o słuszności szwedzkiego prawa pozornie robi wszystko dla dobra dziecka. Szwedzka opieka społeczna potajemnie przekazuje Ulę rodzicom zastępczym. Polska matka i ojciec mogą spotykać się z córką wyłącznie w wyznaczonym miejscu pod okiem przedstawicieli opieki społecznej i nowych rodziców Harriet i Bjorna. Trzy kobiety: Basia, Harriet i Anita walczą o dziecko. Dziewczynka staje się ofiarą ich najlepszych intencji. Rodzice Uli muszą zmierzyć się z bezlitosną biurokracją, dla której nie liczą się ludzkie uczucia. W obliczu koszmaru Basia i Marek decydują się na dramatyczną walkę o odzyskanie córki, niebezpiecznie balansując na granicy prawa.
Urodził się w 1964 roku w Częstochowie. Absolwent łódzkiej PWSFTViT (studia ukończył w 1993 roku). Przez pierwsze lata pracy reżyserskiej zajmował się dokumentem. Jego fabularnym debiutem był, zrealizowany własnym sumptem przy użyciu cyfrowej kamery, film AlaRm. Obraz został zaprezentowany i zauważony w konkursie kina niezależnego festiwalu w Gdyni, co umożliwiło Gajewskiemu realizację pełnometrażowego debiutu, Warszawy, który już rok później dostał pięć nagród w głównym konkursie gdyńskiego festiwalu. Reżyser jest laureatem Nagrody im. Andrzeja Munka, przyznawanej PWSFTViT jej absolwentom-debiutantom (2004). Pełni funkcję przewodniczącego Rady Programowej Studia „Młodzi i Film” im. Andrzeja Munka, zajmującego się produkcją filmowych debiutów.
1996 Planeta Brulion / Draft Planet (doc., short)
1999 Konwój / Convoy (doc., short)
2000 Cygaro i papierosy / A Cigar and Cigarettes (doc., short)
2002 AlaRm
2003 Warszawa / Warsaw
2006 Tak / Yes (doc., short)
2008 Lekcje pana Kuki / Mr Kuka’s Advice