03 września 2018
We wrześniu powracają Wystawy na ekranie i Art Beats

ceny biletów: 30 zł normalny, 20 zł ulgowy

Wystawa na ekranie

17 listopada, sobota, godz. 18.00

26 grudnia, środa, godz. 16.00

Degas. Umiłowanie perfekcji

czas trwania: 90’

Ta wystawa na ekranie przenosi widza z paryskich ulic na wspaniałą wystawę w Fitzwilliam Museum w Cambridge, której obszerna kolekcja dzieł Degasa jest najbardziej reprezentatywna w Wielkiej Brytanii. Dzięki zapewnieniu twórcom filmu wyjątkowego dostępu do rzadkich i różnorodnych dzieł, ten reportaż opowiada fascynującą historię dążenia Degasa do doskonałości poprzez eksperymentowanie z nowymi technikami, ale i poprzez nauki zaczerpnięte z doświadczeń dawnych mistrzów.

W późniejszym wieku Degas bywał czasem sfrustrowany własnymi niepowodzeniami spowodowanymi kłopotami ze wzrokiem, ale jego determinacja do wychwytywania rysów codziennego życia była widoczna w każdym znaku, jaki poczynił. Starał się uchwycić nie tylko ruch i prawdę o tancerkach paryskiej opery (z których to obrazów zasłynął), ale także wyścigów konnych i przechodniów na ulicach. Nigdy w pełni nie usatysfakcjonowany, wiele swoich rysunków i rzeźb przechowywał prywatnie przez całe życie, nie prezentując ich nigdy szerokiej publiczności. Teraz, dzięki dokładnemu badaniu, można je uznać za jedne z najpiękniejszych i najbardziej ekspresyjnych dzieł nowożytności. Korzystając z pisemnych relacji przyjaciół i komentatorów oraz z tekstów listów pisanych przez samego artystę, film ujawnia bardziej złożoną prawdę o jednym z najbardziej wpływowych francuskich artystów końca XIX wieku i eksploruje najróżniejsze obszary jego twórczości – od rysunku i pastelu poprzez olejne malarstwo sztalugowe do rzeźby.

Art Beats

15 września, sobota, godz. 18.00

21 października, niedziela, godz. 16.00

Hitler kontra Picasso i reszta 

czas trwania: 90'

Tajne skarbce, tajemnice i mylone tropy. Hitler kontra Picasso i reszta to opowieść o nazistach i sztuce modernistycznej, którą w 1937 roku uznali za zdegenerowaną, ale pracowicie konfiskowali i zbierali w prywatnych kolekcjach. Narracja krąży wokół trzech kluczowych wątków. Pierwszym z nich jest słynna wystawa Sztuka zdegenerowana, którą 9 lipca 1937 roku reżim nazistowski zorganizował w Monachium. Znalazło się na niej 650 dzieł sztuki skonfiskowanych z 32 niemieckich muzeów i domów prywatnych kolekcjonerów. Następnie Anne Sinclair, reporterka Huffington Post, opowiada historię swojego dziadka, Paula Rosenberga, jednego z najciekawszych właścicieli galerii i handlarza dziełami sztuki początku XX wieku. Finałowa opowieść ma miejsce 22 września 2010, kiedy to odbyło się spotkanie ze starszym niemieckim dżentelmenem, Corneliusem Gurlittem. Jego ojciec, Hildebrand, był słynnym "marszandem Hitlera" i otrzymał zadanie zbierania w okupowanej zachodniej Europie obrazów dla wielkiego muzeum sztuki w Linzu, które tworzono z polecenia Hitlera.

Autsajder 
Adam Sikora, Polska 2018
Bergman100: Sarabanda 
Bergman 100
Ingmar Bergman, Szwecja, Dania, Norwegia, Włochy, Finlandia, Niemcy, Austria 2003
Bohemian Rhapsody 
Dexter Fletcher, Bryan Singer, Wielka Brytania, USA 2018
Filmowe poranki: Magiczne święta Kacpra i Emmy 
Filmowe poranki
Arne Lindtner Næss, Norwegia 2014
Fuga 
Agnieszka Smoczyńska, Polska, Czechy, Szwecja 2018
Genesis 2.0 
Christian Frei, Maxim Arbugaev, Szwajcaria 2018
Grinch (dubbing) 
Yarrow Cheney, Scott Mosier, Chiny, USA 2018
Kursk 
Thomas Vinterberg, Belgia, Luksemburg 2018
Mali bohaterowie (dubbing) 
Anne-Dauphine Julliand, Francja 2016
Mój piękny syn 
Felix Van Groeningen, USA 2018
Roma 
Alfonso Cuarón, Meksyk, USA 2018
Touch Me Not 
Adina Pintilie, Rumunia, Niemcy, Czechy, Bułgaria, Francja  2018
Winni 
Gustav Möller, Dania 2018
Zwierzęta 
Greg Zgliński, Szwajcaria, Austria, Polska 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.