Siostra twojej siostry reż. Lynn SheltonSiostra twojej siostry reż. Lynn Shelton
01 września 2012
Pełnokrwista fabuła, która wzrusza, bawi i obchodzi

Siostra twojej siostry Lynn Shelton w kinie Helios Nowe Horyzonty.

Siostra twojej siostry w programie kina

 O filmie:

„W filmie Lynn Shelton pogrążony w żałobie neurotyk, nieszczęśliwie zakochana w nim przyjaciółka i jej otwarcie homoseksualna siostra stają się częścią koślawego trójkąta miłosnego. Niespodziewanie dla samych siebie, Jack, Iris i Hannah biorą udział w serii intryg, których komplikacje dostarczają widzom pierwszorzędnej rozrywki.

Shelton potrafi znakomicie wykorzystać wpisaną w swój film kameralną scenerię. Psychologiczny pojedynek prowadzony przez trójkę bohaterów w ciasnym domku na odludziu z każdą chwilą zyskuje na intensywności. Atmosfera filmu zawiera się w dwuznacznych gestach, wymownych spojrzeniach i wydobywanych na wierzch pretensjach. Ze składników charakterystycznych dla depresyjnej psychodramy, Shelton wydobywa jednak ogromny potencjał komiczny. (…)

Ujmująca lekkość, z jaką w Siostrze twojej siostry udaje się podjąć poważną tematykę, pociąga za sobą istotne konsekwencje. Shelton pozostaje jedną z niewielu reżyserek, które autentycznie zasługują na niemiłosiernie nadużywane porównania do Woody'ego Allena. Imię jednej z bohaterek wespół z fabułą odnoszącą się do skomplikowanych relacji uczuciowych budzi skojarzenia zwłaszcza z filmem Hannah i jej siostry. Tak jak arcydzieło Allena, opowieść Shelton stawia intrygujące pytania o granice między miłością a zazdrością, lojalnością a niezależnością, namiętnością, a samokontrolą.”

Piotr Czerkawski, „Dziennik Gazeta Prawna”

„Jack (Mark Duplass) z deszczowego Seattle właśnie stracił brata Toma. Iris (Emily Blunt), była dziewczyna Toma i kumpela Jacka, wysyła tego ostatniego do podmiejskiego domku, należącego do jej rodziny, by tam odpoczął i pomyślał, co dalej z sobą począć, bo neurotyczny Jack nie ma żadnego stałego zajęcia. Iris nie wie, że Jack zastanie w domku Hannah (Rosemarie Dewitt), jej przyrodnią siostrę, zresztą lesbijkę, która akurat przeżywa bolesne zakończenie siedmioletniego związku z inną kobietą. Jack i Hannah spędzają razem noc, mocno zakrapianą alkoholem, a potem niespodziewanie zjawia się tam Iris. Rychło okaże się, że tę trójkę łączy zagmatwany węzeł emocjonalny... Bo to w ogóle film o emocjach.”

Jacek Szczerba, „Gazeta Wyborcza”

„Film Lynn Shelton jest przede wszystkim trochę egzystencjalną, acz bardzo subtelną opowieścią o związkach, współcześnie tworzonych przez coraz bardziej niedojrzałych, niezorganizowanych, zagubionych ludzi, dlatego często niemożliwie skomplikowanych, gorączkowych, przypadkowych. Nieważne, czy chodzi o relację między rodzeństwem, czy związek kobiety i mężczyzny. Reżyserka z Seattle, dzięki cudnej interakcji między trójką aktorów, ze swoich bohaterów wydobyła całkiem soczyste, intensywne emocje. Rozbrajająca, zadziorna słodkość Emily Blunt w tercecie ze słoniową gracją Marka Duplassa w roli Jacka i prostolinijną elegancją Rosemarie DeWitt składa się na szalenie przyjemną, częściowo improwizowaną konfrontację skrywanych pragnień i lęków, nieporozumień, tłumionych uczuć. To także nieźle zagrany koncert wątków komediowych i dramatycznych, z perfekcyjnie zrównoważonymi proporcjami i, co chyba najważniejsze, przewrotną i oryginalną receptą na budowanie relacji międzyludzkich, okazującą się osobliwym antidotum na niespełnienie i samotność. Tam, gdzie wielu film by rozpoczęło, Shelton funduje widzom napisy końcowe, zostawiając nas z przyjemnie naiwną nadzieją, ze akurat temu niedoskonałemu trójkątowi z niezwykłego, niespodziewanego zrządzenia losu uda się wydobyć szczęście i prawdziwy happy end.”

ayya, filmaster.pl

“Pomysł na splecenie losów dwóch sióstr i przyjaciela jednej z nich w węzeł gordyjski jest trochę zbyt skomplikowany, by był wiarygodny. Jego genezy szukać trzeba raczej wśród komedii omyłek niż filmów obyczajowych. Także rozwiązanie tej sytuacji pozornie bez wyjścia zaproponowane w końcówce filmu jest wzięte prędzej z bajki niż z życia, ale nietrudno się w tym świecie zatracić na półtorej godziny i tęsknić za nim po wyjściu z kina.”

Magdalena Malińska, „Zwierciadło”

„Powodzenie takich filmów jak Once, 500 dni miłości, czy Debiutanci pokazało, że mamy dość komedii romantycznych, które są zupełnie oderwane od rzeczywistości, konstruują kliszowe sytuacje, zamiast bazować na codziennym życiu, którego stopień skomplikowania najczęściej przerasta pomysły specjalistów od kina rozrywkowego.

Wszystko zmienia się, kiedy za historie miłosne biorą się reżyserzy niezależni, którzy chcą zachować romans, ale całkowicie zmieniają sposób jego podania. Zamiast harlequinowych produkcyjniaków powstają pełnokrwiste fabuły, które wzruszają, bawią, bolą i obchodzą.

Siostra twojej siostry to lekka i wdzięczna komedia pomyłek o nielekkich sprawach. Bardzo woodyallenowska – z czasów, kiedy jeszcze robił dobre filmy. Swoją konstrukcją przypomina mi też Sen nocy letniej Szekspira – bez magicznego anturażu, ale z podobnym humorem i wdziękiem opowiada o meandrach ludzkich pragnień. Kameralny, subtelny film, który ogląda się tak, jakby podglądało się swoich znajomych. Zabawny, mądry, bezpretensjonalny.”   

Karolina Sulej, natemat.pl

 

Dogman 
Matteo Garrone, Włochy, Francja 2018
Lato 
Kiriłł Sieriebriennikow, Rosja, Francja 2018
Żona 
Björn Runge, Szwecja, USA, Wielka Brytania 2017
Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Dom, w którym mieszka opera - zapowiedź nowego sezonu oper 
The Met Live in HD 2018/2019
Susan Froemke, USA 2017
Dywizjon 303. Historia prawdziwa 
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Films for Food: Czerwona obsesja 
Films for Food
Warwick Ross, David Roach, Australia, Chiny, Francja, Wielka Brytania, Hong Kong 2013
Jesień we Francji 
Mahamat-Saleh Haroun, Francja 2017
Kamerdyner 
Filip Bajon, Polska 2018
Kino Dzieci 2018: Chłopiec i świat 
5. FF Kino Dzieci
Alê Abreu, Brazylia 2013
Kino Dzieci 2018: Gordon i Paddy 
5. FF Kino Dzieci
Linda Hambäck, Szwecja 2017
Kino Dzieci 2018: Jazzoo – Party 
5. FF Kino Dzieci
Adam Marko-Nord, Szwecja 2017
Kino Dzieci 2018: Jestem William 
5. FF Kino Dzieci
Jonas Elmer, Dania 2017
Kino Dzieci 2018: Królowa Niendorfu 
5. FF Kino Dzieci
Joya Thome, Niemcy 2016
Kino Dzieci 2018: Ulga 
5. FF Kino Dzieci
Nila Madhab Panda, Indie 2018
Kino Dzieci 2018: Village Rockstars 
5. FF Kino Dzieci
Rima Das, Indie 2017
Kino Dzieci 2018: Żywiciel 
5. FF Kino Dzieci
Nora Twomey, Irlandia, Kanada, Luksemburg 2017
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
Smak zemsty. Peppermint 
Pierre Morel, USA 2018
Tajemnice Silver Lake 
David Robert Mitchell, USA 2018
Zama 
Lucrecia Martel, Argentyna, Brazylia, Hiszpania, Dominikana, Francja, Holandia, Meksyk, Szwajcaria, USA, Portugalia, Liban 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.