Pieta reż. Kim Ki-dukPieta reż. Kim Ki-duk
20 sierpnia 2012
Kim Ki-duk szuka winnych w "Piecie"

Bohater retrospektywy 1. Festiwalu Filmów Koreańskich we Wrocławiu, Kim Ki-duk premierowo pokaże swój film Pieta w konkursie głównym 69. MFF w Wenecji.

Bohater retrospektywy 1. Festiwalu Filmów Koreańskich we Wrocławiu (19 - 25.10.2012, kino Helios Nowe Horyzonty), Kim Ki-duk premierowo pokaże swoją najnowszą produkcję Pieta na zbliżającym się 69. MFF w Wenecji (29.08 – 8.09.2012). Kim po siedmiu latach wraca do prestiżowego weneckiego konkursu głównego, weźmie w nim udział po raz czwarty w karierze – wcześniej o Złotego Lwa walczyły jego filmy: Wyspa (2000; nagrodzona Netpac Award - Special Mention), Address Unknown (2001) i Pusty dom (2004; nagrodzony Małym Złotym Lwem, Special Director's Award, SIGNIS Award i FIPRESCI).

Reżyser, pełen wiary w powodzenie, nazywa Pietę znakiem ostrzegawczym, mrocznym portretem kapitalistycznego społeczeństwa przywiązanego do wartości materialnych, staczającego się po równi pochyłej. Stajemy się okrutni - mówi Kim – zaufanie między ludźmi znika najszybciej. Bohaterem historii, opowiadanej przez Kima, jest brutalny młody mężczyznya (Lee Jung-Jin), pracujący dla lichwiarza. Bez rodziny i zobowiązań, pozbawiony moralnego kręgosłupa, by odzyskać długi, nie cofa się przed niczym. Nagle w życiu bohatera pojawia się tajemnicza kobieta (Jo Min-Su), która podaje się za jego matkę i prosi o wybaczenie, bo kiedyś go odrzuciła. Zdezorientowany i zbuntowany mężczyzna odkrywa makabryczny sekret, prawdę o niej i o sobie.   

Przez lata charakterystyczne dla stylu reżysera stało się połączenie okrucieństwa i poezji. W skrajnych realiach wszechobecnej nikczemności wydobywał z serc swoich postaci głęboko ukrytą niewinność. Anna Diniejko pisała w festiwalowym katalogu (4. NH) o jego filmach, prezentowanych w cyklu Odkrycie Korei: "Filmy Kim Ki-duka można odczytać jako przejmujące studia psychologiczne postaci w bezwzględnym świecie. Nie ma tu wyraźnego podziału na dobrych i złych. Przemoc jest odzwierciedleniem głęboko skrywanych emocji oraz psychicznego okaleczenia. Najważniejsze, aby widz umiał dostrzec w każdej postaci istotę ludzką i zrozumiał przyczyny rządzące jej postępowaniem. Talent reżyserski Kim Ki-duka ujawnia się w zaskakującym sposobie opowiadania, który zmienia film z mrocznego dramatu psychologicznego w subtelną historię (…) ludzi, nie potrafiących okazać swoich uczuć."

zwiastun

53 wojny 
Ewa Bukowska, Polska 2018
7 uczuć 
Marek Koterski, Polska 2018
Adapter. Kino bez barier: Dywizjon 303. Historia prawdziwa 
Adapter. Kino bez barier
Wiesław Saniewski, Denis Delić, Polska, Wielka Brytania 2018
Bergman100: Persona 
Bergman 100
Ingmar Bergman, Szwecja 1966
Climax 
Gaspar Noé, Francja 2018
Człowiek, który zabił Don Kichota 
Terry Gilliam, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania 2018
Czyściciele internetu 
Hans Block, Moritz Riesewieck, Niemcy, Brazylia 2018
Donbas 
Siergiej Łoźnica, Niemcy, Ukraina, Francja, Holandia, Rumunia 2018
Jak pies z kotem 
Janusz Kondratiuk, Polska 2018
Kamerdyner 
Filip Bajon, Polska 2018
Kapitan Morten i Królowa Pająków 
Kaspar Jancis, Henry Nicholson, Riho Unt, Estonia, Belgia, Irlandia, Wielka Brytania 2018
Kler 
Wojciech Smarzowski, Polska 2018
Nina 
Olga Chajdas, Polska 2018
Venom 
Ruben Fleischer, USA 2018
Wieś pływających krów 
Katarzyna Trzaska, Polska 2018
Winni 
Gustav Möller, Dania 2018
Zama 
Lucrecia Martel, Argentyna, Brazylia, Hiszpania, Dominikana, Francja, Holandia, Meksyk, Szwajcaria, USA, Portugalia, Liban 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Z perspektywy Paryża 
Jean-Paul Civeyrac, Francja 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.