Mirai, reż. Mamoru HosodaMirai, reż. Mamoru Hosoda
01 lutego 2019
Premiery tygodnia: "Mirai", "Arktyka", "Anioł"

Od 1 lutego w Kinie Nowe Horyzonty

Mirai (z polskimi napisami)
Mirai (z polskim dubbingiem)
reż. Mamoru Hosoda / Japonia 2017 / 100’

Mirai to intymna opowieść o rodzącej się zazdrości, która wdziera się w życie 5-letniego Kuna wraz z pojawieniem się w domu młodszej siostry, Mirai. Tym bardziej intymna, bo reżyser oparł jej fabułę na obserwacji zachowania własnego syna. Do rzeczywistości - jak zawsze - wprowadził warstwę magiczną: Kun odkrywa, że w ogrodzie za domem może podróżować w czasie - wyrusza w przyszłość na spotkanie z nastoletnią już Mirai i w przeszłość, gdzie spotyka swoją mamę z czasów dzieciństwa i odkrywa jej równie krnąbrną jak swoja naturę. Spotyka też dziadka, miłośnika motocykli i żołnierza. Dowiaduje się, że rodzinne mity to niekoniecznie tylko opowieści. Hosoda miesza porządki czasowe, nieoczekiwanie przenosi bohaterów z jednej przestrzeni w drugą, przeplata wytwory wyobraźni z tu i teraz, prowadzi widza przez doświadczenia różnych pokoleń. Reżyser przyznaje, że jego intencją było stworzenie filmu chłonącego to, co dzieje się wokół: japońskie społeczeństwo wydaje się być zaprojektowane dla dorosłych, a Mirai ma przypomnieć o tym, że dzieci też są jego częścią i nie należy o nich zapominać.

Arktyka
reż. Joe Penna / Islandia 2018 / 97’

W swoim debiutanckim dramacie survivalowym Joe Penna przygląda się człowiekowi desperacko walczącemu o przetrwanie w samym środku arktycznego pustkowia. Choć po wielu tygodniach Overgårdowi (Mads Mikkelsen) udaje się przywyknąć do trudnych warunków, niespodziewane wydarzenie zmusza go do opuszczenia swojego schronienia - rozbitego samolotu. Mężczyzna wyrusza w podróż, która nie gwarantuje mu niczego poza przejmującym do szpiku kości zimnem. Prezentowana na festiwalu w Cannes Arktyka imponuje skromnością. Reżysera nie interesują fabularne fajerwerki. Zamiast mnożyć nieprawdopodobne zwroty akcji, odważnie stawia na przejmującą ciszę, przerywaną tylko brzęczeniem zegarka, które wyznacza rytm niekończącym się dniom. Kamera Joego Penny cierpliwie studiuje zmęczoną twarz Mikkelsena, wyrażającą znacznie więcej niż słowa, których i tak nikt by na pustkowiu nie usłyszał.

Anioł
reż. Luis Ortega / Argentyna, Hiszpania 2018 / 118’

Buenos Aires, lata 70-te. 17-letni Carlito (Lorenzo Ferro) o twarzy anioła przemierza ulice, jakby należały do niego. Od najmłodszych lat wykorzystuje wszelkie okazje, by kraść. To nałóg, któremu nie zamierza się opierać. Kiedy spotyka charyzmatycznego przestępcę Ramona (Chino Darín), do głosu dochodzi ciemna strona jego natury. Za niewinnym wyglądem Carlita kryje się brutalna dusza. Film oparty na życiu seryjnego mordercy Carlosa Robledo Pucha zwanego Aniołem śmierci.

Ága 
Milko Lazarow, Bułgaria, Niemcy, Francja 2018
Anioł 
Luis Ortega, Argentyna, Hiszpania 2018
Bohemian Rhapsody 
Dexter Fletcher, Bryan Singer, Wielka Brytania, USA 2018
Dom, który zbudował Jack 
Lars von Trier, Dania, Francja, Niemcy, Szwecja 2018
Faworyta 
Yorgos Lanthimos, Irlandia, USA, Wielka Brytania 2018
Mirai (z polskimi napisami) 
Mamoru Hosoda, Japonia 2017
Ogród rodzinny. Przyjaciel 
Jan Hřebejk, Czechy 2017
Oni 
Paolo Sorrentino, Włochy, Francja 2018
Roma 
Alfonso Cuarón, Meksyk, USA 2018
The Dawn Wall 
Josh Lowell, Peter Mortimer, Austria 2017
Vice 
Adam McKay, Hiszpania, USA, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie 2018
Walc w alejkach 
Thomas Stuber, Niemcy 2018
Mirai (z polskim dubbingiem) 
Mamoru Hosoda, Japonia 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.