Inspirowana koreańską pieśnią ludową, osobliwa mieszanka przejmującej spowiedzi, medytacji nad istotą kina i artystycznej autokreacji. W każdym z tych aspektów Arirang pozostaje jednak przede wszystkim wypowiedzią wrażliwego artysty, zdającego sprawozdanie z trawiącego go kryzysu twórczego. Kim Ki-duk rejestruje za pomocą kamery dobrowolną banicję, na którą skazał się po wypadku, jaki przydarzył się aktorce na planie jego filmu Sen. Zamknięty w nieogrzewanej chacie na koreańskiej prowincji, reżyser z bólem wspomina tamto wydarzenie, a także wraca myślami do poprzednich filmów i rozmawia z samym sobą sprzed lat. Z perspektywy czasu widać, że zaprezentowana w Arirang swoista autoterapia odniosła pożądany skutek. Kim Ki-duk powrócił do zawodu, a za zrealizowany w 2012 roku film Pieta otrzymał główną nagrodę na festiwalu w Wenecji. W wywiadzie udzielonym z tej okazji Filmwebowi reżyser przyznawał: „Wciąż uważam, że Arirang to dla mnie coś więcej niż film. To przeżycie duchowe i rodzaj katharsis, które stało się dla mnie możliwe dzięki uruchomieniu kamery. Gdyby nie ono, na pewno nigdy nie nakręciłbym Piety i nie otrzymałbym Złotego Lwa.”
Piotr Czerkawski
Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.
1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile
2000 Wyspa / Seom / The Isle
2001 Bad Guy / Nabbeun namja
2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring
2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron
2011 Arirang (doc.)