Jeden z najsubtelniejszych filmów Kima Ki-duka. Jego realizacja wymagała od reżysera specyficznego trybu przygotowań. Przed przystąpieniem do zdjęć Kim Ki-duk spędził sporo czasu na medytacjach i zgłębianiu tajemnic buddyzmu. Reżyser zdecydował się także spróbować swoich sił w nowej roli i wystąpił w filmie jako aktor. Jednak nietypowa w dorobku Kim Ki-duka Wiosna… doskonale wyraża, stale towarzyszący twórczości koreańskiego twórcy, paradoks. O ile zagranicą film osiągnął wielki sukces kasowy i artystyczny, o tyle w ojczyźnie Kim Ki-duka zarobił jedynie 50 tysięcy dolarów. Co tak bardzo ujęło zachodniego widza w refleksyjnej przypowieści o życiu dwóch buddyjskich mnichów? Wiosna... zaskakuje szerokim spektrum emocjonalnym, w którym jest miejsce na pokorę i namiętność, miłosierdzie i gniew. Niezwykle ważny dla fabuły filmu pozostaje kontrast pomiędzy wartościami wyznawanymi przez postacie młodego i starego mnicha. Harmonia, charakteryzująca ich relację mistrz – uczeń, bywa systematycznie zakłócana przez wzajemne pretensje, pytania i wątpliwości. Mimo wszystko portretowana przez reżysera rzeczywistość zachowuje specyficzny porządek, na którego straży stoi piękna, majestatyczna przyroda.
Piotr Czerkawski
Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.
1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile
2000 Wyspa / Seom / The Isle
2001 Bad Guy / Nabbeun namja
2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring
2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron
2011 Arirang (doc.)