Kelly Reichardt bierze przykład z samego Roberta Bressona i tworzy własną wersję Na los szczęścia, Baltazarze, zamieniając przekazywanego z rąk do rąk osiołka na samotną krowę – pierwszą, która pojawia się w XIX-wiecznym Oregonie. Choć jej zamożny brytyjski właściciel potrzebuje tylko odrobiny mleka do swojej popołudniowej herbaty, to para prostych przybyszów ma nieco inne plany wobec niej. Chiński imigrant (Orion Lee) i nieśmiały, aspirujący piekarz Cookie (John Magaro, znany z serialu Orange Is the New Black) zakradają się nocą do stojącego spokojnie zwierzęcia. Już wkrótce po ich nielegalne wypieki ustawia się kolejka szukających lepszego życia traperów. W najdziwniejszym westernie wszech czasów, który zaczarował już widzów tegorocznego festiwalu w Berlinie, Reichardt po raz kolejny obezwładnia czułością, z jaką traktuje swoich bohaterów – także tych nieco bardziej włochatych, pokazując nietypową wizję podboju Dzikiego Zachodu.
Marta Bałaga
Urodziła się w 1964 roku w Miami. Ukończyła School of the Museum of Fine Arts w Bostonie. Jej debiut, River of Grass, został zauważony na festiwalu w Sundance, film zdobył trzy Independent Spirit Awards. Reżyserka chętnie adaptuje amerykańskie powieści (np. Ode to Billie Joe Hermana Rauchera) i opowiadania (obrazy Old Joy oraz Wendy i Lucy bazują na opowiadaniach Jonathana Raymonda, który jest także autorem scenariuszy do trzech filmów Reichardt). Utwory tej autorki cechuje swoisty minimalizm i spowolniony czas akcji, który służy wnikliwemu spojrzeniu na relacje międzyludzkie. Reichardt często wypowiada się w ważnych kwestiach, takich jak wojna w Iraku (Travis), polityka po 11 września (Old Joy) czy kryzys ekonomiczny (Wendy i Lucy).
1994 River of Grass
1999 Ode
2001 Then a Year (short)
2004 Travis (video, short)
2006 Old Joy
2008 Wendy i Lucy / Wendy and Lucy
2010 Meek’s Cutoff