Po niepowodzeniu na boisku bramkarz morduje kochankę. Ucieka z miejsca zbrodni i jedzie do miasteczka, w którym oddaje się absurdalnie błahym zajęciom: spaceruje bez większego celu, prowadzi zdawkowe rozmowy, gapi się przed siebie, układa pasjansa, je i pije. Można odnieść wrażenie, że za jego przystojną i nieruchomą twarzą kryje się już tylko pustka. Zupełnie jakby wraz z porażką coś w nim niepostrzeżenie umarło. Drugi pełnometrażowy film w dorobku Wima Wendersa stanowi negatyw amerykańskich thrillerów. Zamiast zwartej akcji widzowie dostają zbiór luźno połączonych scen, zamiast bohatera z prawdziwego zdarzenia – cień człowieka, a zamiast rosnącego napięcia – monotonię i apatię. Ponadto w miejsce jednoznacznych odpowiedzi czeka na nich seria coraz bardziej abstrakcyjnych pytań.
Piotr Mirski
Urodzony w 1945 roku w Düsseldorfie. Długo szukał swojej drogi: studiował medycynę i filozofię, następnie wyjechał do Paryża, aby zostać malarzem. Z czasem jednak postawił na kino i zaczął naukę w szkole filmowej w Monachium. Razem z m.in. Rainerem Wernerem Fassbinderem i Wernerem Herzogiem był członkiem ruchu młodych twórców, którzy odnowili i wprowadzili na europejskie salony kino niemieckie. Wenders kręci zarówno filmy fabularne, jak i dokumentalne. Jego ulubionym reżyserem jest Yasujirō Ozu.
1970 Summer in the City
1976 Z biegiem czasu / Im Lauf der Zeit / Kings of the Road
1984 Paryż, Teksas / Paris, Texas
1987 Niebo nad Berlinem / Der Himmel über Berlin / The Sky Above Berlin / Wings of Desire
1994 Lisbon Story
1995 Po tamtej stronie chmur / Al di là delle nuvole / Beyond the Clouds
1999 Buena Vista Social Club
2000 Million Dollar Hotel / The Million Dollar Hotel