Już nigdy nie będzie takiego lata – po seansie Sztamy chciałoby się zamruczeć głosem Bogusława Lindy piosenkę Świetlików. David Gordon Green wysyła pocztówki z małego, amerykańskiego miasteczka na Południu. Paczka okolicznych młodziaków musi szybko wydorośleć, kiedy przez przypadek zabiją kolegę. Zamiast zgłosić sprawę na policję postanowią ukryć ciało. Powagę sytuacji mąci przewijająca się w tle ekipa robotników kolejowych, których rozmowy wnoszą do fabuły typowo Greenowski komizm. Zdjęcia Tima Orra (Roger Ebert uznał je za najlepsze zdjęcia roku) odkrywają poezję w pyle bocznych dróg i na zaśmieconych podwórkach, a świetne role improwizujących naturszczyków wzmacniają wrażenie dokumentalnej prawdy. Zrobiona za 42 tysiące dolarów filmowa medytacja nad dojrzewaniem zapewniła Greenowi uznanie krytyków. Magazynowi „TimeOut” debiut Greena przypominał: Gummo przerobione przez Terrence’a Malicka.
Urodzony w 1975 roku w stanie Arkansas, jeden z najoryginalniejszych i najbardziej popularnych głosów amerykańskiego kina niezależnego. W swoich filmach często podejmuje tematykę dorastania, znany jest też z wnikliwych portretów. Swoje filmy pokazywał na najważniejszych festiwalach na świecie: w Berlinie, Toronto, Nowym Jorku, Wenecji czy Sundance i SXSW. Dwa jego poprzednie filmy, Manglehorn z fenomenalną rolą Ala Pacino oraz Kryzys to nasz pomysł z Sandrą Bullock, były pokazywane odpowiednio podczas 5. i 6. AFF.
2000 Sztama / George Washington
2003 Dziewczyny z krwi i kości / All the Real Girls
2013 Droga przez Teksas / Prince Avalanche
2013 Joe
2014 Manglehorn
2015 Kryzys to nasz pomysł / Our Brand Is Crisis
2017 Niezwyciężony / Stronger