Nowy film czołowego prowokatora koreańskiego kina - Kima Ki-duka (Wiosna, lato, jesień, zima... i wiosna, Pusty dom, Łuk, Arirang, Pieta, Moebius), prezentowany w 2016 roku na festiwalu w Wenecji. To przejmujące studium trudnych relacji między Koreą Północną a Południową. Nam Chul-Woo jest ubogim rybakiem wiodącym proste, ale szczęśliwe życie u boku żony i córki na północnym brzegu rzeki, która dzieli obie Koree. Codziennie łowi ryby w pobliżu newralgicznego punktu i straż graniczna zna go już na tyle dobrze, by ufać, że nie przekroczy niewidzialnej granicy na wodzie. Jednak pewnego dnia sieć poławiacza wplątuje się w silnik łodzi i Nam nie może powstrzymać dryfowania łajby na południe. Po dotarciu do brzegu, zostaje natychmiast zatrzymany przez południowokoreańskich żołnierzy. Ambitny oficer przesłuchujący uznaje rybaka za szpiega. Dla nieszczęśnika zaczyna się gehenna, która zdaje się nie mieć końca.
Nietypowy thriller szpiegowski, który wiele zawdzięcza specyfice miejsca akcji.
Jessica Kiang, „Variety”
Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.
1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile
2000 Wyspa / Seom / The Isle
2001 Bad Guy / Nabbeun namja
2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring
2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron
2011 Arirang (doc.)