Karsten, młody pracownik banku urządza, pod nieobecność swojej partnerki, w ich wspólnym mieszkaniu imprezę dla przyjaciół i znajomych. Wśród gości jest pochodząca z Rosji Anna, która zostaje u Karstena jeszcze jakiś czas po wyjściu innych uczestników przyjęcia. W pewnym momencie chłopak znajduje ją nieprzytomną na podłodze. Zamiast zadzwonić po pogotowie ratunkowe decyduje się pobiec po pomoc do pobliskiej przychodni, która jednak w nocy jest zamknięta. Po powrocie do domu stwierdza, że Anna już nie żyje. Wtedy dzwoni na policję i relacjonuje przebieg wydarzeń, ale nie potrafi przekonująco wyjaśnić, dlaczego nie wezwał karetki. Karsten wraz ze swoimi młodymi przyjaciółmi należy do elity niewielkiego miasteczka w północnych Niemczech. Jego ojciec jest wpływowym biznesmenem, wspierającym wiele lokalnych przedsięwzięć i jasno daje do zrozumienia, że nie chciałby, aby syn stanął przed sądem. Jednak zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa złożone przez rodzinę Anny wyklucza zatuszowanie sprawy. Rozpoczyna się śledztwo, które prowadzi policja oraz Karsten na własną rękę. On też chce dowiedzieć się, dlaczego Anna zmarła.
Choć film wywodzącej się z Turcji młodej reżyserki zaczyna się jak klasyczny kryminał, ma z tym gatunkiem niewiele wspólnego. Opowiada raczej historię odnoszącego sukcesy przedstawiciela młodej i dobrze sytuowanej klasy społecznej z prowincjonalnego miasta, któremu w pewnym momencie przytrafiło się coś, co było nie do przewidzenia na jasno wytyczonej ścieżce życiowej i zawodowej kariery. Chociaż filmowa narracja Asli Özge z niezwykłą precyzją analizuje wydarzenia będące konsekwencją nieoczekiwanego wypadku, to ich bohater prawie do samego końca pozostaje dla nas zagadką.
Urodzona w 1975 roku w Stambule. Po studiach filmowych w Akademii Filmowo-Telewizyjnej Uniwersytetu Marmara reżyserowała krótkie filmy fabularne i dokumentalne. Zadebiutowała filmem Mężczyźni na moście (2009), który miał międzynarodową premierę na Festiwalu Filmowym w Locarno i otrzymał liczne międzynarodowe nagrody. Jej drugi film Lifelong prezentowany był w 2013 roku na Berlinale w kategorii Panorama Special.
Za niemieckojęzyczny debiut zatytułowany Pewnego razu otrzymała nagrodę FIPRESCI na Festiwalu Filmowym w Stambule.