David (w tej roli sam reżyser) pracuje w agencji reklamowej. Otępiony używkami, wegetuje w nieudanym związku z nauczycielką jogi Juliettą. Nie przeszkadza mu to jednak fantazjować o Sophie - fascynującej dziewczynie swojego przyjaciela. Kiedy w jego ręce wpadają rewolucyjne okulary Augmenta, wykorzystujące najnowsze zdobycze technologii rozszerzonej rzeczywistości, David zaczyna mieć problem z powrotem do prawdziwego świata. W swoim drugim filmie - który miejscami dość niespodziewanie przywodzi na myśl Powiększenie Antonioniego - Benjamin Dickinson opowiada o zobojętniałych na wszystko ludziach, usiłujących choć na chwilę oderwać się od zatruwającej ich życie rutyny. Mimo że Creative Control (będący dalekim kuzynem Computer Chess Andrew Bujalskiego) to w gruncie rzeczy czarna jak smoła komedia, przedstawiona w filmie wizja świata sprawia, że zdominowana przez technologię przyszłość rysuje się w dość ponurych barwach. Oczywiście wyłącznie monochromatycznych.
Marta Bałaga
Urodzony w Santa Monica amerykański aktor, reżyser i scenarzysta. W ciągu swojej wieloletniej kariery realizował spoty reklamowe dla takich firm jak Ford, Google czy Puma oraz teledyski dla LCD Soundsystem, Q-Tip i The Rapture. W 2012 roku wyreżyserował swój pierwszy film pełnometrażowy First Winter, zaprezentowany na festiwalu Tribeca. Nagrodzony na SXSW Creative Control to jego drugi film.
2004 Tenderfoot (short)
2012 First Winter
2014 Super Sleuths (short)
2015 Brasilia: City of the Future (short)
2015 Creative Control