Polecany przez reżysera Jonathana Demme'a zestaw krótkich metraży prezentujący działalność alternatywnej sceny z Austin na przełomie lat 70. i 80. Znajdziemy w nim przede wszystkim wariacje na temat popularnych gatunków. Feministyczne kino akcji bez ani jednego słowa, za to z garażowym rockiem na ścieżce dźwiękowej. Okultystyczny slasher straszący za pomocą nie tylko starannie komponowanego światłocienia i dosadnej przemocy, ale i zawiesistego, ambientowego soundtracku. Niemą slapstickową komedię wyglądającą tak, jakby zrealizowano ją w czasach świetności Bustera Keatona. Awangardowe widowisko science fiction, które ze względu na połączenie hiperaktywnej pracy kamery i industrialnej muzyki przywołuje na myśl późniejsze japońskie filmy cyberpunkowe. Umieszczono tutaj także pozycje wymykające się klasyfikacjom, m.in. psychodeliczno-infernalny hołd dla Jima Morrisona. Bez względu jednak na różnice wszystkie wyselekcjonowane dzieła promieniują czystą kreatywną energią, radością z omijania finansowych ograniczeń i manipulowania formą.
Piotr Mirski
Urodził się w 1954 roku. Studiował film na Uniwersytecie Teksańskim. Krótki metraż Speed of Light był jego pracą dyplomową. Chociaż działał także jako muzyk - grał w stosunkowo popularnym zespole Radio Free Europe - to z czasem postanowił skupić się na karierze filmowej. W tym celu przeprowadził się na Zachodnie Wybrzeże. Jego plany pokrzyżowała śmierć w 1987 roku, której przyczyną było bakteryjne zapalenie opon mózgowych.
1980 Speed of Light (short)
Jest ważnym członkiem kulturalnej sceny Austin. Od samego początku pracuje przy lokalnym cyklu imprez South by Southwest, jest też współzałożycielem i redaktorem gazety "The Austin Chronicle". W świecie filmu funkcjonuje przede wszystkim jako producent - pracował w tej roli m.in. przy dokumentach Be Here to Love Me: A Film About Townes Van Zandt oraz The Order of Myths.
1981 Fair Sisters (co-dir., short)
2016 Richard Linklater, spełnione marzenia / Richard Linklater: Dream Is Destiny (co-dir., doc.)
Żyła w latach 1956 - 2008. Była asystentką operatora współodpowiedzialną za zdjęcia m.in. w serialach Dallas i Północ-Południe II oraz filmach Siódmy znak i Prawdziwe historie.
1981 Fair Sisters (co-dir., short)
Żył w latach 1952 - 1985. Studiował na Uniwersytecie Teksańskim. Kierował klubem filmowym CinemaTexas. Był współzałożycielem gazety "The Austin Chronicle". Uchodził za jedną z najważniejszych postaci filmowego i kulturalnego życia Austin. Ed był dla nas przywódcą, nauczycielem, przewodnikiem i przyjacielem, napisał dwie dekady po jego śmierci współpracownik Louis Black.
1981 Fair Sisters (co-dir., short)
Studiował scenariopisarstwo na Uniwersytecie Teksańskim. Chociaż wyreżyserowany przez niego horror Mask of Sarnath otrzymał nominację do studenckiego Oscara, to później zajął się przede wszystkim pisaniem. Jest autorem scenariuszy do m.in. filmu Mad Dog Coll i seriali animowanych Extreme Ghostbusters oraz Godzilla. Wydał powieść Six Gun Mojo.
1981 Mask of Sarnath (short)
Studiował na Uniwersytecie Teksańskim. Za Death of a Rockstar otrzymał nominację do studenckiego Oscara. Oprócz kilku innych krótkich metraży udało mu się ukończyć dwa długie filmy. Pierwszy z nich to Taking the Tiger Mountain, zrealizowany razem z Kentem Smithem i oparty na tekście Williama S. Burroughsa. Drugi to Carried Away, który uhonorowano nagrodą dla najlepszej fabuły na Oxford Mississippi Film Festival. Huckabee pracował też jako producent i nauczyciel scenariopisarstwa.
1981 The Death of a Rockstar (short),
1983 Taking Tiger Mountain (co-dir.)
2009 The Family Cowsill (short, co-dir.)
2009 Carried Away
2013 Confessions of an Ecstasy Advocate (doc., short)
2013 The Price (short, co-dir.)
Studiowała na Uniwersytecie Arizony i Uniwersytecie Teksańskim. Wyreżyserowała kilka filmów, które pokazywano na festiwalach i w telewizji. Bywała aktorką, charakteryzatorką i montażystką dźwięku; za pracę w tej ostatniej roli nominowano ją do Emmy. Ma na swoim koncie także działalność w świecie teatru. Napisała i wyreżyserowała parę sztuk. Jest założycielką Flights of Fantasy Story Theater.
1981 Leonardo, Jr. (short)
1982 Garden of Delights (short)
Urodził się w 1954 roku. W młodości nakręcił krótkometrażówkę Invasion of the Aluminum People, której fragment został wykorzystany przez Jonathana Demme'a w Dzikiej namiętności. Później w różnym charakterze pracował przy takich filmach jak The Texas Comedy Massacre czy Redboy 13, i teledysku do Rock the Casbah grupy The Clash. Umarł w 2001 roku, ukończywszy zdjęcia do Midnight Taco.
1980 Invasion of the Aluminum People (short)
2005 Midnight Taco