Boks, taniec, dorastanie oraz dziwne, jakby ponadnaturalne opętania - debiut Anny Rose Holmer ma siłę rażenia lewego sierpowego i subtelność baletowego pas de deux. Drgawki opowiadają o Toni (rewelacyjna Royalty Hightower), jedenastoletniej Afroamerykance, która pod okiem starszego brata trenuje boks. Bardziej pociąga ją jednak udział w grupie tanecznej, gdzie wraz ze starszymi koleżankami ćwiczy układy na potrzeby szkolnych uroczystości. Zespół, złożony z dziewczyn w różnym wieku, przeżywa jednak niepokojące chwile. Na każdej próbie któraś z uczennic dostaje dziwnych drgawek, przypominających atak padaczki. Nie wiadomo, co jest ich przyczyną, ani która z nich będzie następna. Intymny film Holmer miesza empatyczną obserwację z surrealnym, złowieszczym klimatem godnym najlepszych dreszczowców. Drgawki, zrealizowane za niewielki budżet, dzięki precyzyjnym zdjęciom Paula Yee stają się wysmakowanym widowiskiem, chwytającym głęboko skrywane nastroje nastoletniej duszy. Zwięzła historia coming-of-age nakręcona przez reżyserkę z wyjątkową intuicją i talentem do prowadzenia aktorów.
Sebastian Smoliński
Reżyserka, autorka zdjęć, scenarzystka i producentka. Wychowała się w Pawling w stanie Nowy Jork, studiowała sztukę operatorską na New York University. Wyprodukowała m.in. dokument Ballet 422 Jody'ego Lee Lipesa o pracy New York City Ballet. Swój fabularny debiut pełnometrażowy, Drgawki, rozwijała przy wsparciu weneckiego Biennale College Cinema.
2010 Twelve Ways to Sunday (doc.)
2015 Drgawki / The Fits