Oddana socjalistka z NRD doznaje zawału serca, w wyniku którego zapada w śpiączkę. Wkrótce po tym zaczyna wiać wiatr zmian, burzący mur berliński i przynoszący z zachodu kapitalizm. Kiedy kobieta wreszcie odzyskuje przytomność, jej dorastający syn postanawia ukryć przed nią prawdę o najnowszych wydarzeniach, bojąc się, że emocjonalny szok mógłby pozbawić ją życia. Buduje więc fikcyjną rzeczywistość, prywatny i analogowy Matrix, gdzie wszystko wygląda po staremu: zarówno sytuacja polityczna, jak i asortyment sklepów. W ten sposób chroni też swoje dzieciństwo. Ta farsowa anegdota stanowi pretekst do opowiedzenia o momencie przełomu. O nadziei, strachu i chaosie. O historii, która toczy się tak szybko, że niektórzy woleliby, aby zwolniła i pozwoliła im w pełni nacieszyć się mijającymi chwilami.
Piotr Mirski
Urodził się w 1954 roku w Hemer w zachodniej części Niemiec. Studiował germanistykę, historię i amerykanistykę na Wolnym Uniwersytecie Berlina. Później zaczął uczyć się na Niemieckiej Akademii Filmowo-Telewizyjnej w Berlinie. W międzyczasie pracował jako operator-freelancer. Za dyplomowe Motyle otrzymał Złotego Lamparta na festiwalu w Locarno i studenckiego Oscara. Jego najbardziej znanym i cenionym filmem jest Good Bye, Lenin!
1988 Motyle / Schmetterlinge (kr.m.)
1992 Dziecięce zabawy / Kinderspiele / Child's Play
1997 Życie to plac budowy / Das Leben ist eine Baustelle / Life is All You Get
2003 Good Bye, Lenin!
2015 Ich und Kaminski