film
     
Nić widmo
Phantom Thread
reż. Paul Thomas Anderson / USA 2017 / 130’
Brak nadchodzących seansów .
Ostatni seans odbył się 5 kwietnia 2018.

Obsada

Daniel Day-Lewis, Lesley Manville, Jane Perry

Opis filmu

Londyn, lata pięćdziesiąte. Słynny krawiec Reynolds Woodcock (Daniel Day-Lewis) wraz z siostrą Cyril (Lesley Manville) stanowią centrum brytyjskiej mody, ubierając gwiazdy filmowe, rodzinę królewską, socjetę, damy i debiutantki. Wszystko to w wytwornym stylu The House of Woodcock. Przez życie Woodcocka przewija się mnóstwo kobiet, inspirują go, towarzyszą, on wciąż pozostaje kawalerem. Aż do momentu, w którym w jego życiu pojawia się Alma (Vicky Krieps), która wkrótce staje się jego muzą i kochanką. Jego uporządkowane życie burzy miłość. 

Informacje o reżyserze

Paul Thomas Anderson

Jeden z najbardziej oryginalnych amerykańskich twórców, reżyser i scenarzysta. Znawca i wielbiciel kina i kinowej tradycji i techniki. Urodzony w 1970 roku twórca dorastał pod Los Angeles, w podmiejskiej San Fernando Valley. Bliskość Hollywood sprawiała, że okolica pełna była zarówno aspirujących aktorów, jak i tych, którzy dawno stracili nadzieję na sukces. To doświadczenie silnie wpłynęło na jego karierę – to w tej okolicy rozgrywa się kilka jego dzieł. Przez dwa dni studiował na NYU, po czym zdecydował się wycofać czesne, a za zdobyte w ten sposób fundusze zrealizował krótki film. Zanim zadebiutował w pełnym metrażu, zjadł zęby asystując na niezliczonych planach reklam i wideoklipów.

Anderson to uważny obserwator Amerykańskich suburbii. Jego bohaterowie to często samotnicy i outsiderzy, których prywatne historie twórca konfrontuje ze społeczeństwem, jego schematami i wymogami. Potrafi z maestrią sięgać do przepastnej filmowej rekwizytorni, najbardziej ograne zabiegi czyniąc swieżymi i innowacyjnymi. Każde jego kolejne dzieło zyskuje status kultowego; od kampowych, słodko-gorzkich „Boogie Nights”, przez wielowątkową, migotliwą, transową „Magnolię” po sugestywne, mistrzowskie dramaturgicznie „Aż poleje się krew”. Jego doskonale napisane filmy pozostają w pełni autorskimi, niezależnymi projektami – a jednak Andersonowi, niegdyś twórcy niszowemu, udaje się z czasem zjednywać sobie coraz szersze rzesze fanów, co potwierdza długi rządek rozmaitych nagród, którymi może się pochwalić. Po pięciu nominacjach, obecność Oscara w tej kolekcji zdaje się być jedynie kwestią czasu.


Director and screenwriter Paul Thomas Anderson is one of the most original American filmmakers, well-versed in cinematic history, tradition and technique. Born in 1970 in the suburban San Fernando Valley near Los Angeles, whose proximity to Hollywood offers a view into the lives of aspiring and crestfallen actors, Anderson went on to use “The Valley” in several of his films. He spent two days studying at NYU, after which he withdrew his tuition to pay for a short film. Prior to his feature length debut, he cut his teeth on the sets of numerous commercials and music videos.

Anderson is a careful observer of American suburbia. His protagonists are often loners and outsiders whose personal stories pit them against society’s conventions and demands. He masterfully reaches into his spacious store of ideas, refitting the most cliché forms with freshness and innovation. Each of his films has earned cult status, from the bittersweet and campy Boogie Nights, the multi-plot and entrancing Magnolia to the suggestive and dramaturgically masterful There Will Be Blood. His tightly written scripts remain the work of an independent auteur, but Anderson, though once a niche director, has consistently increased his fan base as confirmed by the rows of awards his films have garnered. After five nominations, its seems only a matter of time until an Oscar is among them.

 

Filmografia/ Filmography

1988 The Dirk Diggler Story (kr. metraż / short)

1993 Cigarettes & Coffee (kr. metraż / short)

1996 Hard Eight (oryg. Sydney)

1997 Boogie Nights

1998 Flagpole Special (kr. metraż / video short)

1999 Magnolia

2000 SNL Fanatic (kr. metraż TV / TV short)

2001 Saturday Night Live: The Best of Molly Shannon (kr. metraż / video short)

2002 Lewy Sercowy / Punch-Drunk Love

2003 Couch (kr. metraż TV / TV short)

2003 Mattress Man Commercial (kr. metraż / video short)

2003 Blossom & Blood (kr. metraż / video short)

2007 Aż poleje się krew / There Will Be blood

2012 Mistrz / The Master

 

stopka

reżyseria: Paul Thomas Anderson
obsada: Daniel Day-Lewis, Lesley Manville, Jane Perry
polski dystrybutor: UIP
barwa: kolor
Basia 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Bliskość 
Kantemir Bałagow, Rosja 2017
Dziewczyna we mgle 
Donato Carrisi, Włochy 2017
Happy End 
Michael Haneke, Francja, Austria, Niemcy 2017
Lady Bird 
Greta Gerwig, USA 2017
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
LGBT Film Festival: Kto uratuje róże? 
LGBT Film Festival 2018
Cesare Furesi, Włochy 2017
LGBT Film Festival: Sidney i przyjaciele 
LGBT Film Festival 2018
Tristan Aitchison, Wielka Brytania 2018
Madame 
Amanda Sthers, Francja 2017
Nie jestem czarownicą 
Rungano Nyoni, Wielka Brytania, Francja 2017
Nigdy cię tu nie było 
Lynne Ramsay, Wielka Brytania, Francja, USA 2017
Player One (2D z napisami) 
Steven Spielberg, USA 2018
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 
Martin McDonagh, USA, Wielka Brytania 2017
Twarz 
Małgorzata Szumowska, Polska 2018
Uczciwy człowiek 
Mohammad Rasoulof, Iran 2017
Wieża. Jasny dzień 
Jagoda Szelc, Polska 2017
Wyspa psów 
Wes Anderson, Niemcy, USA 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.