Catherine Bainbridge stawia tezę: rdzenni Amerykanie mieli olbrzymi wpływ na współczesną muzykę, i zaczyna szukać dowodów. Na ekranie pojawiają się Martin Scorsese, Iggy Pop, Tony Bennett czy Slash. Z bezpiecznego rewiru szkolnego referatu szybko przenosimy się na amerykańskie plantacje bawełny i do rezerwatów, do Greenwich Village lat 70. i do jazzowego Cafe Society, wreszcie na Woodstock. Reżyserka odgrzebuje z medialnego niebytu cichych bohaterów kolejnych rewolucji w muzyce popularnej: Linka Wraya, Charleya Pattona, Mildred Bailey, Petera La Farge czy Buffy Sainte-Marie, pokazując, jakie piętno odcisnęli rdzenni Amerykanie na rocku, jazzie, bluesie, folku. Zebrany materiał archiwalny jest kolosalny i fantastycznie zmontowany, a przekaz bezcenny. Piękno rodzi się na styku, a nie za odgradzającymi nas murami – dowodzi Rumble, wbrew temu, co chciałyby nam dziś wmówić niektóre głowy państw. To prawdziwa perła wśród dokumentów o muzyce popularnej.
Karolina Pasternak, American Film Festival
Scenarzystka, producentka, reżyserka, współzałożycielka firmy producenckiej Rezolution Pictures. Za zrealizowany wspólnie z Neilem Diamondem i Jeremiahem Hayesem dokument Indianie na ekranie o krzewionych w Hollywood stereotypach na temat rdzennych Amerykanów zdobyła nagrodę Peabody. Od 2010 roku na rynku działa jej druga firma, Minority, z pomocą której Bainbridge produkuje gry (ich Papo y Yo "New York Times" uznał za jedną z najlepszych gier 2012 roku) i projekty VR-owe.
2009 Indianie na ekranie/ Reel Injun (doc.) (co-dir.)
2012 Smoke Traders (doc.) (co-dir.)
2017 Rumble. Jak Indianie zatrzęśli światem muzyki / Rumble: The Indians Who Rocked The World (doc.)