film
Kobieta, która odeszła
Ang babaeng humayo
reż. Lav Diaz / Filipiny 2016 / 229’
Najbliższe seanse - kup bilet:
18 gru
23 gru
28 gru
30 gru

Obsada

Charo Santos-Concio, John Lloyd Cruz, Michael De Mesa, Nonie Buencamino, Shamaine Buencamino, Mae Paner, Mayen Estanero, Marjorie Lorico, Lao Rodriguez, Jean Judith Javier

Nagrody

MFF w Wenecji 2016 – Najlepszy Film (Złoty Lew); Jameson Dublin International Film Festival 2017 – Najlepszy Reżyser; Dublin Film Critics Circle Awards - Najlepszy Reżyser

Opis filmu

Lav Diaz jest twórcą, który z powodzeniem łączy uważną kontemplację i społeczną, krytyczną diagnozę. Jego najnowsze dzieło ma w sobie ukryty puls, narastające napięcie, które pod koniec eksploduje (Tadeusz Sobolewski, „Gazeta Wyborcza”). Nagrodzona Złotym Lwem w Wenecji Kobieta… to starannie przemyślane studium funkcjonowania moralnego kompasu w brutalnej rzeczywistości Filipin lat 90. Naszą przewodniczką po tym świecie jest Horacia, która niesłusznie spędziła 30 lat w więzieniu. Po wyjściu na wolność oddaje się planowaniu zemsty, jednak Diaz tak prowadzi swoją bohaterkę, by pokazać możliwie złożoną osobowość. Horacia łączy w sobie pragnienie zapłaty za wyrządzone krzywdy i jednocześnie potrzebę bezwarunkowej pomocy osobom wykolejonym z życia – podobnie jak ona sama.

 

Paweł Kosuń, producent filmowy, prezes Wrocławskiej Fundacji Filmowej:

Już dawno nie widziałem tak bardzo ludzkiego i pozwalającego kontemplować życie filmu. Piękne 4 godziny, których bałem się jak ognia. Seans Kobiety, która odeszła dał mi jednak zastrzyk energii do rozwijania mojego nowego projektu.

Barbara Hollender, „Rzeczpospolita”:

Kobieta, która odeszła jest dziełem oryginalnym i nieszablonowym. To wręcz zadziwiające, jak długo i uważnie możemy razem z Horacią, główną bohaterką filmu, obserwować życie toczące się wokół niej.

Olga Stefopulos, widz:

Jestem mile zaskoczona – zazwyczaj mam problem z utrzymaniem uwagi przy tak długich seansach, ale to było slow cinema w super wydaniu.

Beata Stasińska, wydawca:

Dawno nie widziałam tak nowatorskiego pod każdym względem filmu o czystym dobru w złym świecie.

Piotr Czerkawski, krytyk filmowy:

Film zrobił na mnie wrażenie; chwilami czułem się jak nastolatek oglądający po raz pierwszy klasyki Kurosawy. Mam nadzieję, że do kin przyjdzie jak najwięcej ludzi.

Anita Piotrowska, „Tygodnik Powszechny”:

Kobieta, która odeszła” pozostawia nam przestrzeń dla interpretacyjnej nieoczywistości czy paradoksu; zdobywa naszą uwagę nie ewidentną symboliką, ale dotknięciem delikatnej materii życia, dzięki czemu staje się kinem naprawdę wielkiego formatu.

Informacje o reżyserze

Lav Diaz

Właściwie: Lavrente Indico Diaz. Urodził się w 1958 roku na Filipinach, studiował w Mowelfund Film Institute. Reżyser, scenarzysta, producent, dyrektor artystyczny i autor zdjęć, zajmuje się także tworzeniem muzyki, poezji i aktorstwem. Jego specjalnością są monumentalne, kilkugodzinne filmy: uważa, że długie ujęcia nie tylko dodają scenom głębi, ale też są odbiciem cech jego kultury, w której czas nie jest najważniejszy. Porównywany z twórcami pokroju Béli Tarra, Theo Angelopoulosa czy Jonasa Mekasa, bywa nazywany duchowym ojcem nowego kina filipińskiego i następcą Lina Brocki, jednego z najważniejszych twórców tej kinematografii.


Director, screenwriter, producer, artistic director and cinematographer Lavrente Indico Diaz was born in the city of Datu Paglas in the southern Philippines, in 1958. He studied film at the Mowelfund Film Institute. In addition to his other credits, Diaz also composes music, writes poetry and acts. He specializes in truly monumental, multiple-hour films, believing that extended takes not only provide his scenes with added depth, but also reflect the roots of his culture, in which time is not a commodity. Frequently mentioned alongside such filmmakers as Béla Tarr, Theo Angelopulos and Jonas Mekas, Diaz has been called the spiritual father of Philippine New Wave cinema and a successor to genre-founding figure Lino Brocka.

Wybrana filmografia/ Selected filmography

2001 Batang West Side

2002 Hesus, rebolusyunaryo / Hesus the Revolutionary

2007 Kagadanan sa banwaan ning mga Engkanto / Death in the Land of Encantos 

2008 Melancholia

2011 Century of Birthing / Siglo ng Pagluluwal / Century of Birthing

2012 Florentina Hubaldo, CTE

stopka

reżyseria: Lav Diaz
obsada: Charo Santos-Concio, John Lloyd Cruz, Michael De Mesa, Nonie Buencamino, Shamaine Buencamino, Mae Paner, Mayen Estanero, Marjorie Lorico, Lao Rodriguez, Jean Judith Javier
polski dystrybutor: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
nagrody: MFF w Wenecji 2016 – Najlepszy Film (Złoty Lew); Jameson Dublin International Film Festival 2017 – Najlepszy Reżyser; Dublin Film Critics Circle Awards - Najlepszy Reżyser
barwa: cz.-b.
Beksińscy. Album wideofoniczny 
Marcin Borchardt, Polska 2017
Cicha noc 
Piotr Domalewski, Polska 2017
Coco (dubbing) 
Lee Unkrich, Adrian Molina, USA 2017
Kobieta, która odeszła 
Lav Diaz, Filipiny 2016
Komunia 
Anna Zamecka, Polska 2016
Louise nad morzem 
Jean-François Laguionie, Belgia, Francja 2016
Manifesto 
Julian Rosefeldt, Niemcy, Austria 2017
Morderstwo w Orient Expressie 
Kenneth Branagh, USA 2017
Najlepszy 
Łukasz Palkowski, Polska 2017
Najlepszy (seans dla szkoły) 
Łukasz Palkowski, Polska 2017
Na karuzeli życia 
Woody Allen, USA 2017
Nie jestem twoim murzynem 
Raoul Peck, Szwajcaria, Francja, Belgia, USA 2016
Pierwsza gwiazdka 
Timothy Reckart, USA 2017
Serce miłości 
Łukasz Ronduda, Polska 2017
The Square 
Ruben Östlund, Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017
Twój Vincent (polski dubbing) 
Dorota Kobiela, Hugh Welchman, Polska, Wielka Brytania 2017
Wojna płci 
Jonathan Dayton, Valerie Faris, USA 2017
Zabicie świętego jelenia 
Yorgos Lanthimos, USA 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.