film
Song to Song
reż. Terrence Malick / USA 2017 / 129’
Seanse - kup bilet:
25 paź

Obsada

Ryan Gosling, Rooney Mara, Michael Fassbender, Natalie Portman, Cate Blanchett, Holly Hunter

Opis filmu

Song to Song to film utkany z wrażeń, gestów, spojrzeń i emocji – raz paraliżująco mocnych, kiedy indziej ledwie wyczuwalnych, bo tak subtelnych jak dotyk motylich skrzydeł na policzku. Może się przez to kojarzyć z jednym – wczesnym stadium zakochania, kiedy nie liczy się nic oprócz obecności drugiej osoby, kiedy myśli o wspólnej przyszłości podsycają napięcie nie mniej niż zmysłowa gra wstępna. Namiętność i pasja wysuwają się w najnowszym filmie Terrence'a Malicka na pierwszy plan również z tego powodu, że jego bohaterowie to artyści. Muzycy. Wrażliwi, szukają spełnienia, pragną wierzyć, że twórcze uniesienie może trwać wiecznie; że można żyć poza światem show-biznesu i jednocześnie czerpać z niego pełnymi garściami. Co się z nimi stanie, jeśli okaże się, że jest inaczej? Może nic. Może jednak kariera się nie liczy? Może ważna jest tylko miłość, która potrafi przetrwać wszystko, a jeśli nie, to może prawdą jest, że każda kolejna jest pierwsza – najgorętsza, najszczersza i wraz z nią życie raz za razem może zaczynać się od nowa.

Anna Bielak


Song to Song is made up of impressions, gestures, glances and emotions, at times so powerful as to be paralyzing, at times barely perceptible like the subtle touch of a butterfly's wings on your cheek. It can be seen as a study of the early stages of falling in love, when nothing matters except for the presence of the other person, thinking about your future together, fomenting tension no less than sensual foreplay. Excitement and passions take the lead in Terrence Malick's latest film because his characters are artists. Musicians. Sensitive individuals, looking for fulfillment, they want to believe that creative exultation can last forever, that it's possible to live outside the world of show business while, at the same time, enjoying all its benefits. And what happens when things turn out to be different? Perhaps nothing. Or perhaps a career isn't so important after all? Perhaps the only thing that matters is love, which can survive anything, and if not, then maybe it's true that each and every love is the first-the most ardent, the most honest-and that through it life can keep starting over again and again.

Anna Bielak

Informacje o reżyserze

Terrence Malick

Amerykański reżyser, scenarzysta i producent filmowy urodzony w 1943 roku w Waco (Teksas) lub w Ottawie (Illinois) – źródła podają zamiennie oba miejsca. Jako dziecko często spędzał wakacje na farmie – echa tych doświadczeń można dostrzec w jego filmach. Ukończył filozofię na Harvardzie i zdał na studia doktoranckie do Magdalen College w Oxfordzie. Opuścił uczelnię przed obroną doktoratu (o Heideggerze), wrócił do Stanów Zjednoczonych i został dziennikarzem – jego artykuły pojawiały się w takich pismach, jak „Life”, „Newsweek” czy „The New Yorker”. Potem uczył filozofii w Massachusetts Institute of Technology, gdzie zapisał się również na kurs filmowy. W 1969 roku dostał się na studia do American Film Institute’s Center for Advanced Studies. Naukę opłacał, poprawiając scenariusze do takich filmów, jak Deadhead Miles (reż. Vernon Zimmerman), Brudny Harry (reż. Don Siegel) czy Jedźmy przed siebie (reż. Jack Nicholson). Po ukończeniu studiów dostał pierwszą pracę jako scenarzysta – napisał skrypt do filmu Z własnej kieszeni Stuarta Rosenberga z Paulem Newmanem i Lee Marvinem w rolach głównych. Po ukończeniu swojego drugiego filmu – Niebiańskich dni – przeniósł się do Francji, gdzie przez 20 lat mieszkał odcięty od świata filmowego. Wrócił dopiero w 1998 roku wraz z dziełem Cienka czerwona linia. Każdy jego film spotykał się z dużym uznaniem krytyki. Badlands zdobył główną nagrodę na festiwalu w San Sebastián, Niebiańskie dni – Złotą Palmę dla najlepszego reżysera w Cannes, Cienka czerwona linia – Złotego Niedźwiedzia w Berlinie i siedem nominacji do Oscara. Również jego najnowsze dzieło, Drzewo życia, nagrodzono Złotą Palmą na tegorocznym festiwalu filmowym w Cannes. Reżyser od lat konsekwentnie unika kontaktów z prasą (ostatniego wywiadu udzielił w latach 70.), nie promuje swoich filmów, nie odbiera nagród, trudno nawet znaleźć w internecie jego aktualne zdjęcie. Najnowsze dzieło amerykańskiego twórcy, roboczo nazywane Untitled Terrence Malick Project, jest obecnie na etapie postprodukcji.


Director, screenwriter, and producer Terrence Malick was born in 1943, in either Waco, Texas or Ottawa, Illinois, depending on varying accounts. As a child, he spent his vacations in the countryside, an influence clearly visible in his films. He graduated in philosophy from Harvard University, and began doctoral studies at Oxford’s Magdalen College, although he left before completing his dissertation on Heidegger. On his return to the United States, Malick received a teaching post in philosophy at MIT and wrote for the high-profile magazines ‘Life’, ‘Newsweek’ and ‘The New Yorker’. In 1969, he began film studies at the American Film Institute’s Center for Advanced Studies. He financed his tuition by editing film scripts, including for Deadhead Miles (Vernon Zimmerman, dir.), Dirty Harry (Don Siegel, dir.) and Drive, He Said (Jack Nicholson, dir.). After graduating from film school, Malick quickly found employment as a scriptwriter on the Stuart Rosenberg film Pocket Money,starring Paul Newman and Lee Marvin. After the release of his second full-length feature – Days of Heaven – Malick moved to France, abandoning direction, but continuing to write screenplays. He returned behind the camera only 20 years later, in 1998, with the acclaimed The Thin Red Line. Each of his films has met with critical acclaim. Badlands won top honors at the San Sebastián IFF, Days of Heaven received the Golden Palm for best director at Cannes, while The Thin Red Line won the Golden Bear in Berlin and received seven Oscar nominations. His latest film, The Tree of Life, once again brought him Cannes’ Golden Palm and was the first American movie to receive the honor since Michael Moore’s Fahrenheit 9/11 in 2004. Malick is notoriously reclusive and media-shy – his last interview dates back to the 1970s. He does no promotional work for his films, does not collect the awards he receives and it is difficult even to find a recent, dated photo of the director. His next release, the so far generically titled Untitled Terrence Malick Project, is now in post-production.

Filmografia/ Filmography

1969 Lanton Mills (kr. m. / short)

1973 Badlands

1978 Niebiańskie dni / Days of Heaven

1998 Cienka czerwona linia / The Thin Red Line

2005 Podróż do Nowej Ziemi / The New World

2011 Drzewo życia / The Tree of Life

stopka

reżyseria: Terrence Malick
scenariusz: Terrence Malick
zdjęcia: Emmanuel Lubezki
montaż: Rehman Nizar Ali, Hank Corwin, Keith Fraase
obsada: Ryan Gosling, Rooney Mara, Michael Fassbender, Natalie Portman, Cate Blanchett, Holly Hunter
producent: Nicolas Gonda, Sarah Green, Ken Kao
produkcja: Buckeye Pictures, FilmNation Entertainment, Waypoint Entertainment
polski dystrybutor: Forum Film Poland
język: angielski
barwa: kolor
Beksińscy. Album wideofoniczny 
Marcin Borchardt, Polska 2017
Cicha noc 
Piotr Domalewski, Polska 2017
Coco (dubbing) 
Lee Unkrich, Adrian Molina, USA 2017
Films For Food: Boginie jedzenia 
Films for Food
Vérane Frédiani, Francja 2016
Komunia 
Anna Zamecka, Polska 2016
Louise nad morzem 
Jean-François Laguionie, Belgia, Francja 2016
Manifesto 
Julian Rosefeldt, Niemcy, Austria 2017
Najlepszy 
Łukasz Palkowski, Polska 2017
Nie jestem twoim murzynem 
Raoul Peck, Szwajcaria, Francja, Belgia, USA 2016
Paddington 2 (dubbing) 
Paul King, Wlk. Brytania, Francja 2017
Pierwsza gwiazdka 
Timothy Reckart, USA 2017
Serce miłości 
Łukasz Ronduda, Polska 2017
The Square 
Ruben Östlund, Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017
Twój Vincent (polski dubbing) 
Dorota Kobiela, Hugh Welchman, Polska, Wielka Brytania 2017
Wojna płci 
Jonathan Dayton, Valerie Faris, USA 2017
Zimowe przygody Jill i Joy 
Saara Cantell, Finlandia 2015
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.