film
To przychodzi po zmroku
It Comes at Night
reż. Trey Edwards Shults / USA 2017 / 91’
Seanse - kup bilet:
29 paź

Obsada

Joel Edgerton, Christopher Abbott, Carmen Ejogo, Riley Keough, Kelvin Harrison Jr.

Opis filmu

W lesie stoi wielki, stary dom. W środku panuje gęsty półmrok, podłogi skrzypią, dostępu do jednego z pokoi bronią krwisto czerwone drzwi. Niepokój wisi w powietrzu. Ale horror, który rozegra się w tym filmie, nie będzie miał wiele wspólnego z rozlewem krwi. Historia Treya Edwardsa Shultsa dotknie za to najgłębiej skrywanych społecznych lęków. Ojciec zrobi wszystko, żeby ochronić swoją rodzinę przed wirusem, który sprawia, że ludzie padają jak muchy. Apokalipsa jest okrutna, bo cicha; niemal niezauważalna. Rozkładowi ulegają nie tylko ludzkie ciała, ale przede wszystkim międzyludzkie relacje. Nie wiadomo, komu można ufać, strachem podszyte są próby tworzenia mikrospołeczności. Ludzi nawiedzają koszmary. Obrazy plującego czarną krwią dziadka, którego niedawno pogrzebano, przypominają, że przeszłość odeszła w niepamięć. Codzienność sugeruje, że przyszłości nie ma. Życie jest kwestią czasu? Śmierć to pewnik? Może. Ale napięcie nie przestaje rosnąć, kiedy nadzieja toczy z przeznaczeniem walkę, która staje się prawdziwym horrorem.

Anna Bielak


In the forest stands a large, aging house. Inside, little can be seen in the semidark, the floors creak, and a blood-red door blocks access to one of the rooms. The sense of disquiet is palpable. But the horror that is about to take place in the film has little to do with bloodshed; rather, the story that Trey Edwards Shults tells is about our deepest, most hidden social anxieties. A father will do anything to protect his family against a virus that is causing people to drop like flies. The Apocalypse is cruel, because it is quiet, almost imperceptible. Not only are human bodies breaking down, but so are interpersonal relations. No one knows who to trust; attempts to form micro-communities are rife with fear. People are haunted by nightmares. Images of an old man spitting up black blood shortly before his death remind people that the past is gone and pain is all that is left. Daily life suggests that there is no future. Is it only a question of time? Is death a certainty? Maybe. But the tension never stops growing as hope struggles against destiny in a battle certain to be a true horror.

Anna Bielak

Informacje o reżyserze

Trey Edwards Shults

Urodzony w 1988 roku w Houston w Teksasie. Reżyser, scenarzysta, producent i aktor. Studiował marketing i zarządzanie, ale rzucił studia, bo zakochał się w kinie. Karierę filmową rozpoczął jako stażysta trzykrotnie pracujący na planach filmów Terrence'a Malicka (Drzewo życia, Voyage of Time i Song to Song). W 2015 roku napisał, nakręcił i zagrał w swoim pełnometrażowym debiucie Krisha, który uhonorowano Główną Nagrodą Jury na festiwalu South by Southwest w Austin.


Born in 1988 in Houston, Texas, Trey Edwards Shults is a director, screenwriter, producer and actor. He studied Marketing and Management, but he dropped out of college because he fell in love with cinema. He began his film career as an intern on three of Terrence Malick's films (The Tree of LifeVoyage of Time and Song to Song). In 2015, he wrote, filmed and starred in his feature debut, Krisha, which captured the Main Jury Award at the South by Southwest Festival in Austin and delighted American Film Festival audiences two years ago.

Filmografia/ Filmography

2015 Krisha

2017 To przychodzi po zmroku / It Comes at Night

stopka

reżyseria: Trey Edwards Shults
scenariusz: Trey Edwards Shults
zdjęcia: Drew Daniels
montaż: Matthew Hannam, Trey Edwards Shults
muzyka: Brian McOmber
obsada: Joel Edgerton, Christopher Abbott, Carmen Ejogo, Riley Keough, Kelvin Harrison Jr.
producent: David Kaplan, Andrea Roa
produkcja: A24, Animal Kingdom
polski dystrybutor: M2 Films
język: angielski
barwa: kolor
Blask 
Naomi Kawase, Japonia, Francja 2017
Czwarta władza 
Steven Spielberg, USA 2017
Dusza i ciało 
Ildikó Enyedi, Węgry 2017
Jeszcze nie koniec 
Xavier Legrand, Francja 2017
Kobieta, która odeszła 
Lav Diaz, Filipiny 2016
Kształt wody 
Guillermo del Toro, USA, Kanada 2017
Małpia afera 
Johan Nijenhuis, Holandia 2015
Niemiłość 
Andriej Zwiagincew, Rosja, Francja, Belgia, Niemcy 2017
Plan B 
Kinga Dębska, Polska 2017
Pomiędzy słowami 
Urszula Antoniak, Holandia, Niemcy, Polska 2017
Szron 
Šarūnas Bartas, Litwa, Francja, Ukraina, Polska 2017
Tamte dni, tamte noce 
Luca Guadagnino, Włochy, Francja, Brazylia, USA 2017
The Disaster Artist 
James Franco, USA 2017
Trzy billboardy za Ebbing, Missouri 
Martin McDonagh, USA, Wielka Brytania 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.