film
W sieci
The Net
reż. Kim Ki-duk / Korea Południowa 2016 / 114’
Brak nadchodzących seansów .
Ostatni seans odbył się 11 maja 2017.

Obsada

Ryoo Seung-bum, Lee Won-gun, Kim Young-min

Opis filmu

Nowy film czołowego prowokatora koreańskiego kina - Kima Ki-duka (Wiosna, lato, jesień, zima... i wiosna, Pusty dom, Łuk, Arirang, Pieta, Moebius), prezentowany w 2016 roku na festiwalu w Wenecji. To przejmujące studium trudnych relacji między Koreą Północną a Południową. Nam Chul-Woo jest ubogim rybakiem wiodącym proste, ale szczęśliwe życie u boku żony i córki na północnym brzegu rzeki, która dzieli obie Koree. Codziennie łowi ryby w pobliżu newralgicznego punktu i straż graniczna zna go już na tyle dobrze, by ufać, że nie przekroczy niewidzialnej granicy na wodzie. Jednak pewnego dnia sieć poławiacza wplątuje się w silnik łodzi i Nam nie może powstrzymać dryfowania łajby na południe. Po dotarciu do brzegu, zostaje natychmiast zatrzymany przez południowokoreańskich żołnierzy. Ambitny oficer przesłuchujący uznaje rybaka za szpiega. Dla nieszczęśnika zaczyna się gehenna, która zdaje się nie mieć końca.

Nietypowy thriller szpiegowski, który wiele zawdzięcza specyfice miejsca akcji.

Jessica Kiang, „Variety”

Informacje o reżyserze

Kim Ki-Duk

Urodził się w Bongwa w Korei Południowej w 1960 roku. Filmowy samouk (nie zdobył wykształcenia filmowego), początkowo pracujący w fabryce. Trzyletnia służba w piechocie morskiej zakończyła się wstąpieniem do zakonu. Równocześnie rozwijał swoją pasję, czyli malarstwo. W 1990 roku wyjechał do Francji, tam też sprzedawał swoje obrazy. Jego filmy cechują motywy charakterystyczne dla całej kinematografii koreańskiej, np. duża doza brutalności, ale także odwołania do buddyzmu czy estetyki zen.


Kim Ki-duk was born in Bonghwa, South Korea in 1960. He is an autodidact with no formal training in film. He worked in a factory, spent several years serving in the marines, and a further two in church service while considering priesthood – all before moving to Paris in 1990, where he tried to make a living selling his own paintings on the street. He began writing scripts upon his return to Korea in 1993. Recurring throughout his work are themes characteristic of Korean cinema, including scenes of intense brutality juxtaposed against the contemplative universe of Zen Buddhism.

Wybrana filmografia/ Selected filmography

1996 Krokodyl / Ag-o / Crocodile

2000 Wyspa / Seom / The Isle

2001 Bad Guy / Nabbeun namja

2003 Wiosna, lato, jesień, zima… i wiosna / Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom / Spring, Summer, Fall, Winter… and Spring

2004 Pusty dom / Bin-jip / 3-Iron

2011 Arirang (doc.)

stopka

reżyseria: Kim Ki-duk
obsada: Ryoo Seung-bum, Lee Won-gun, Kim Young-min
polski dystrybutor: Aurora Films
barwa: kolor
Beksińscy. Album wideofoniczny 
Marcin Borchardt, Polska 2017
Borg vs. McEnroe. Między odwagą a szaleństwem 
Janus Metz Pedersen, Dania, Finlandia, Szwecja 2017
Droga Aszera 
Matan Yair, Izrael, Polska 2017
Kobieta, która odeszła 
Lav Diaz, Filipiny 2016
Kryptonim HHhH 
Cédric Jimenez, Francja, Wielka Brytania, Belgia, USA 2017
Manifesto 
Julian Rosefeldt, Niemcy, Austria 2017
Młynarski: Piosenka finałowa 
Alicja Albrecht, Polska 2017
mother! 
Darren Aronofsky, USA 2017
Najlepszy 
Łukasz Palkowski, Polska 2017
Photon 
Norman Leto, Polska 2017
Pięć Smaków: Proste życie 
11. Festiwal Filmowy Pięć Smaków
Ann Hui, Hongkong 2011
Po tamtej stronie 
Aki Kaurismäki, Finlandia, Niemcy 2017
Soyer 
Łukasz Barczyk, Polska 2017
Suburbicon 
George Clooney, USA, Wielka Brytania 2017
The Square 
Ruben Östlund, Szwecja, Niemcy, Francja, Dania 2017
Twój Vincent (polski dubbing) 
Dorota Kobiela, Hugh Welchman, Polska, Wielka Brytania 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.