film
 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Przez otwarte drzwi
La puerta abierta
reż. Marina Seresesky / Hiszpania 2016 / 82’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
30 mar

Obsada

Carmen Machi, Terele Pávez, Asier Etxeandia

Opis filmu

Rosa (Carmen Machi) jest prostytutką. „Odziedziczyła” najstarszy zawód świata po swojej matce, Antonii (Terele Pavez), której na stare lata wydaje się, że jest Sarą Montiel – wcielającą się w role femme fatale gwiazdą hiszpańskiego kina, piosenkarką, której płyty sprzedały się w większej liczbie egzemplarzy niż krążki Elvisa Presleya czy Franka Sinatry.

Życie Rosy to piekło. Nie potrafi być szczęśliwa. Pewnego dnia w jej osobliwym, pełnym absurdów domu pojawia się ktoś nowy, a wraz z nim szansa na radość.

Emocjonujący debiut reżyserski argentyńskiej aktorki, Mariny Seresesky, mówi o najgłębszych uczuciach, będąc jednocześnie krytyką i refleksją na temat nas samych. Dynamiczny, dobrze skonstruowany scenariusz z wypełnioną humorem wizją naszego świata, ale przede wszystkim wzruszająca historia dwóch kobiet, postaci “z krwi i kości”, które mogłyby być naszymi sąsiadkami.

Postać transwestyty, w którą wciela się Asier Etxeandia (Seks, kłamstwa i narkotyki, Krwawe gody) łagodzi powagę tej filmowej opowieści.


Rosa (Carmen Machi) es prostituta, heredó el oficio de Antonia (Terele Pávez), su madre, quien ahora se cree Sara Montiel y convierte la vida cotidiana de su hija en un infierno.

Rosa no sabe ser feliz. No puede. Pero la llegada inesperada de un nuevo integrante a su particular y absurda familia le dará una oportunidad única para lograrlo.

Es una película llena de humanidad. Emocionante debut como directora de la actriz argentina Marina Seresesky, a la vez que crítica y reflexiva sobre nuestra sociedad y sobre nosotros mismos. Es un guion rápido, dinámico y bien construido. Es una comedia social con vocación de gran público, una visión llena de humor sobre un mundo siempre polémico e interesante. Pero sobre todo es una historia emotiva de personajes reales de carne y hueso. Personajes que están ahí, aunque a veces no los veamos.

Es destacable el trabajo de Asier Etxeandia (Mentiras y gordas, La novia) en el papel de una prostituta travesti que aporta trazas de comedia que suavizan la dureza del relato.

Informacje o reżyserze

Marina Seresesky

stopka

reżyseria: Marina Seresesky
obsada: Carmen Machi, Terele Pávez, Asier Etxeandia
barwa: kolor
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Powrót do miłości 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Jonás Trueba, Hiszpania 2016
Azyl 
Niki Caro, USA 2017
Gold 
Stephen Gaghan, USA 2016
Kong: Wyspa Czaszki 
Jordan Vogt-Roberts, USA 2017
Life 
Daniel Espinosa, USA 2017
Ostatnie dni miasta 
Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie  2016
W pionie 
Alain Guiraudie, Francja 2016
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Ostatni Hiszpanie na Filipinach 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Salvador Calvo, Hiszpania 2016
Captain Fantastic 
Matt Ross, USA 2016
Logan: Wolverine 
James Mangold, USA 2017
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Mr. Gaga 
Tomer Heymann, Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015
Nowe Horyzonty dla Seniora: Ostatnie tango 
Nowe Horyzonty dla Seniora
German Kral, Niemcy, Argentyna 2015
Pokot 
Agnieszka Holland, Polska, Czechy, Niemcy, Szwajcaria 2016
Sonia 
Catti Edfeldt, Lena Hanno, Szwecja 2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.