film
 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Przez otwarte drzwi
La puerta abierta
reż. Marina Seresesky / Hiszpania 2016 / 82’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
30 mar

Obsada

Carmen Machi, Terele Pávez, Asier Etxeandia

Opis filmu

Rosa (Carmen Machi) jest prostytutką. „Odziedziczyła” najstarszy zawód świata po swojej matce, Antonii (Terele Pavez), której na stare lata wydaje się, że jest Sarą Montiel – wcielającą się w role femme fatale gwiazdą hiszpańskiego kina, piosenkarką, której płyty sprzedały się w większej liczbie egzemplarzy niż krążki Elvisa Presleya czy Franka Sinatry.

Życie Rosy to piekło. Nie potrafi być szczęśliwa. Pewnego dnia w jej osobliwym, pełnym absurdów domu pojawia się ktoś nowy, a wraz z nim szansa na radość.

Emocjonujący debiut reżyserski argentyńskiej aktorki, Mariny Seresesky, mówi o najgłębszych uczuciach, będąc jednocześnie krytyką i refleksją na temat nas samych. Dynamiczny, dobrze skonstruowany scenariusz z wypełnioną humorem wizją naszego świata, ale przede wszystkim wzruszająca historia dwóch kobiet, postaci “z krwi i kości”, które mogłyby być naszymi sąsiadkami.

Postać transwestyty, w którą wciela się Asier Etxeandia (Seks, kłamstwa i narkotyki, Krwawe gody) łagodzi powagę tej filmowej opowieści.


Rosa (Carmen Machi) es prostituta, heredó el oficio de Antonia (Terele Pávez), su madre, quien ahora se cree Sara Montiel y convierte la vida cotidiana de su hija en un infierno.

Rosa no sabe ser feliz. No puede. Pero la llegada inesperada de un nuevo integrante a su particular y absurda familia le dará una oportunidad única para lograrlo.

Es una película llena de humanidad. Emocionante debut como directora de la actriz argentina Marina Seresesky, a la vez que crítica y reflexiva sobre nuestra sociedad y sobre nosotros mismos. Es un guion rápido, dinámico y bien construido. Es una comedia social con vocación de gran público, una visión llena de humor sobre un mundo siempre polémico e interesante. Pero sobre todo es una historia emotiva de personajes reales de carne y hueso. Personajes que están ahí, aunque a veces no los veamos.

Es destacable el trabajo de Asier Etxeandia (Mentiras y gordas, La novia) en el papel de una prostituta travesti que aporta trazas de comedia que suavizan la dureza del relato.

Informacje o reżyserze

Marina Seresesky

stopka

reżyseria: Marina Seresesky
obsada: Carmen Machi, Terele Pávez, Asier Etxeandia
barwa: kolor
Ella i John 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2017
Nasze najlepsze wesele 
Olivier Nakache, Éric Toledano, Francja, Kanada, Belgia 2018
Wiosna Filmów: Utoya - 22 lipca 
Wiosna Filmów 2018
Erik Poppe, Norwegia 2017
Zimowi bracia 
Hlynur Pálmason, Dania 2017
120 uderzeń serca 
Robin Campillo, Francja 2017
Basia 
Marcin Wasilewski, Łukasz Kacprowicz, Polska 2018
Kaczki z gęsiej paczki 
Christopher Jenkins, Chiny, USA 2018
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
Made in Italy 
Luciano Ligabue, Włochy 2018
Nie jestem czarownicą 
Rungano Nyoni, Wielka Brytania, Francja 2017
Nigdy cię tu nie było 
Lynne Ramsay, Wielka Brytania, Francja, USA 2017
Piotruś Królik 
Will Gluck, Australia, USA, Wielka Brytania 2018
Po latach 
Annarita Zambrano, Francja 2017
Prawdziwa historia 
Roman Polański, Francja, Polska, Belgia 2017
Superagentka 
Karla von Bengtson, Dania 2017
Tully 
Jason Reitman, USA 2018
Wyspa psów 
Wes Anderson, Niemcy, USA 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.