film
Wózkownia: Mr. Gaga
Mr. Gaga
reż. Tomer Heymann / Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015 / 100’
Seanse - kup bilet:
30 mar
Wózkownia

Obsada

Ohad Naharin

Nagrody

Aspen Filmfest 2016 - Audience Award; SXSW Film Festival 2016 - Audience Award

Opis filmu

Uważnie wsłuchujcie się w swoje ciało i codziennie przekraczajcie jego ograniczenia - powtarza uczniom Ohad Naharin. Bohater dokumentu Tomera Heymanna, dyrektor artystyczny słynnego izraelskiego Batsheva Dance Company, jest jednym z najbardziej innowacyjnych i oryginalnych współczesnych choreografów, który zmienił myślenie o tej sztuce. Stworzył własny język tańca - GaGa. Ruch stał się dla niego sposobem rozumienia siebie, oswojenia zwierzęcia, które drzemie w każ­dym z nas. Przed kamerą choreograf pasjonująco opowiada o swoim dzieciń­stwie, miłościach, wizji świata. W tych opowieściach odbijają się wojna Jom Kippur, czas służby, praca z Marthą Graham, Nowy Jork lat 70. i 80. oraz powrót do Izraela.

Ale Mr. Gaga to coś więcej niż film biograficzny. Izraelczyka interesuje, jak te wszystkie doświadczenia odkładają się w człowieku: w jego ciele i sposobie odnoszenia się do rzeczywistości. Jak nieustannie za­zębiają się historia, prywatność i sztuka. Pojawia się tu też subtelnie zadane pytanie o poświęcenie artysty. Bo jeśli wszystko wkłada się w taniec, skąd czerpać energię do życia?


Listen carefully to your body and move beyond familiar limits, Ohad Naharin keeps telling his students. The protagonist of Tomer Heymann's documentary is the artistic director of the renowned Batsheva Dance Company. He is considered one of the art form's most innovative and original modern choreographers, who redefined the language of modern dance and conceived his own style, referred to as Gaga. For Naharin, movement has become a path to self-awareness and taming the animal within. Here, he passionately shares the story of his childhood, his loves, and vision of the world, all against the backdrop of events like the Yom Kippur War, military service, working with Martha Graham, New York of 70s and 80s and his return to Israel. But Mr. Gaga is more than a biographical film because Heymann is interested in how all these experiences affect Naharin - his body and the way he handles reality; the constant interplay between history, private life, and art. The director seems to ask a subtle question about the artist's sacrifice, because if you invest everything in dance, where do you find the energy for life and emotions for close relationships? Mr. Gaga is captivating in the way of Pina.

Krzysztof Kwiatkowski, T-Mobile New Horizons IFF

Informacje o reżyserze

Tomer Heymann

stopka

reżyseria: Tomer Heymann
scenariusz: Tomer Heymann
zdjęcia: Itai Raziel
montaż: Alon Greenberg, Ido Mochrik, Ron Omer
muzyka: Ishai Adar
obsada: Ohad Naharin
producent: Barak Heymann
produkcja: Heymann Brothers Films
polski dystrybutor: Gutek Film
nagrody: Aspen Filmfest 2016 - Audience Award; SXSW Film Festival 2016 - Audience Award
język: hebrajski, angielski
barwa: kolor
Jestem taka piękna! 
Abby Kohn, Marc Silverstein, Chiny, USA 2018
Kochając Pabla, nienawidząc Escobara 
Fernando Leon de Aranoa, Hiszpania, Bułgaria 2017
McQueen 
Ian Bonhôte, Peter Ettedgui, Wielka Brytania 2018
Sicario 2: Soldado 
Stefano Sollima, USA, Włochy 2018
Thelma 
Joachim Trier, Dania, Francja, Norwegia, Szwecja 2017
Zimna wojna 
Paweł Pawlikowski, Polska, Francja, Wielka Brytania 2018
Ava 
Léa Mysius, Francja 2017
Blanka (dubbing) 
Kohki Hasei, Włochy, Filipiny, Japonia 2015
Lato 1993 
Carla Simón, Hiszpania 2017
Na plaży Chesil 
Dominic Cooke, Wielka Brytania 2017
Obietnica poranka 
Eric Barbier, Francja 2017
Oko na Julię 
Kim Nguyen, Kanada 2017
Sztuka kłamania 
Laurent Tirard, Francja, Belgia 2018
Whitney 
Kevin Macdonald, Wielka Brytania, USA 2018
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.