film
 
Somnambuliczka
Automatic at Sea
reż. Matthew Lessner / USA 2016 / 87’
europejska premiera
Seanse - kup bilet:
28 paź
29 paź

Obsada

David Henry Gerson, Livia Hiselius, Breeda Wool

Opis filmu

Wycieczka szwedzkiej turystki z nowo poznanym mężczyzną na wyspę staje się pretekstem do rozwinięcia zadziwiającej, sennej fabuły. Para głównych bohaterów bezczynnie czeka na innych gości, ale ci nigdy nie dojadą. Pojawi się tylko, niczym zjawa, jeszcze jedna dziewczyna, która wprowadzi element szaleństwa do i tak już tajemniczej atmosfery. Młoda Szwedka pełni w filmie funkcję narratorki: przedstawia widzowi swoje wątpliwości co do dobrych intencji gospodarza, a także natury rzeczywistości: co jest prawdziwe? Gdzie kończy się Ja, a zaczyna świat? Film zakotwiczony jest w sferze filozoficznej abstrakcji, ale unika pretensjonalności, bo nawet same postaci zachowują ironiczny dystans do wypowiadanych myśli i przedstawionych wydarzeń. Całość została wystylizowana na kino lat 80., wykończona intrygującą elektroniczną ścieżką muzyczną i sfilmowana kamerą, która niczym podglądacz pozostaje w sporej odległości od postaci. W efekcie otrzymujemy coś więcej niż zagadkowy thriller, także refleksję nad naturą czasu i zapisu filmowego.

Malwina Grochowska


A Swedish tourist takes a casual trip to a private island with a man she recently met, which serves as the pretext for a surprising, dreamlike story: the two main characters sit around waiting for other guests, but no one ever arrives. The only person to show up is another girl, a sort of apparition, who introduces an element of madness into the already mysterious atmosphere. The young Swedish woman plays the role of the narrator, sharing with the audience her doubts about the good intentions of their host, as well as the nature of reality. Just what is real in fact? Where do I as, an individual, end and where does the world begin? The film deals with the dangerous realm of philosophical abstraction, but it avoids pretentiousness, since even the characters themselves maintain a certain sense of irony in relation to their spoken thoughts and events described. Made to resemble cinema from the 1980s, the film is complete with an intriguing electronic soundtrack, and it was shot as if through the eyes of a voyeur at quite some distance away from his subject. The result is more than an enigmatic thriller; it is also a reflection on the nature of time and film.

Malwina Grochowska

Informacje o reżyserze

Matthew Lessner

Niezależny filmowiec urodzony w 1983 roku w Kalifornii, tworzy także teledyski i muzykę. Był pomysłodawcą i reżyserem serialu internetowego Make a Friend. Jego debiut fabularny Zalesieni (2. AFF) był pierwszym filmem dofinansowanym przez kampanię na Kickstarterze. W krótkometrażowym Chapel Perilous (nagroda publiczności na Sundance) Lessner umieścił podobne tropy co w Somnambuliczce.


Born in California in 1983, Matthew Lessner is an independent filmmaker who also makes music videos, as well as his own music. He was the creator and director of the online show Make a Friend. His feature debut, The Woods, was the first film ever co-financed by a Kickstarter campaign. In his short film Chapel Perilous (Audience Award winner at Sundance), Lessner used similar themes as those found in Automatic at Sea; moreover, he shot it while working on his feature film.

Filmografia/ Filmography

2005 Darling Darling (short)

2006 By Modern Measure (short)

2011 Zalesieni / The Woods

2013 Chapel Perilous (short)

2016 Somnambuliczka / Automatic at Sea

stopka

reżyseria: Matthew Lessner
scenariusz: Matthew Lessner
zdjęcia: Aaron Kovalchik
montaż: Nick Ellsberg
muzyka: Rene Hell
obsada: David Henry Gerson, Livia Hiselius, Breeda Wool
producent: Vanessa Gazy, David Henry Gerson, Beatrice von Schwerin
produkcja: Caesura Media
właściciel praw: Memory
język: szwedzki, angielski
barwa: kolor
American Honey 
Andrea Arnold, Wielka Brytania, USA 2016
Ghost in the Shell 
Rupert Sanders, USA 2017
Klient 
Asghar Farhadi, Iran, Francja 2016
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Mr. Gaga 
Tomer Heymann, Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015
Polish Cinema for Beginners: Hiszpanka 
Polish Cinema for Beginners
Łukasz Barczyk, Polska 2014
Porto 
Gabe Klinger, USA, Francja, Portugalia, Polska 2016
Sonia 
Catti Edfeldt, Lena Hanno, Szwecja 2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
Węgierska Wiosna Filmowa: Dusza i ciało 
Węgierska Wiosna Filmowa 2017
Ildikó Enyedi, Węgry 2017
Wózkownia: Małżeńskie porachunki 
Wózkownia
Ole Bornedal, Dania 2017
W pionie 
Alain Guiraudie, Francja 2016
W sieci 
Kim Ki-duk, Korea Południowa 2016
Zud 
Marta Minorowicz, Polska, Niemcy 2016
Zwariować ze szczęścia 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.