film
     
Co wyrzuci morze
Driftwood
reż. Paul Taylor / USA 2016 / 75’
europejska premiera
Seanse - kup bilet:
26 paź
30 paź

Obsada

Joslyn Jensen, Michael Fentin, Paul C. Kelly, Paul Patrick Taylor

Nagrody

IFF Slamdance 2016 – Grand Jury Prize

Opis filmu

Zagubiona dziewczyna na plaży. Starszy mężczyzna zabiera ją znad oceanu do swojego domku w lesie. Ona milczy, nie umie posługiwać się sztućcami, nie wie, jak korzystać z toalety. Cierpi na amnezję, jest ofiarą przestępstwa, a może syreną? Nie zastanawiając się nad przyczynami jej stanu, nowy opiekun postanawia stworzyć dla niej nową rolę. Ma zostać kobietą na miarę jego potrzeb. Do nauki wystarczą patelnia, zmysłowa bielizna i posłuszeństwo. Ale tak jak Srebrna i Złota z Córek dancingu młoda kobieta nie da się łatwo udomowić. Od gotowania i sprzątania bardziej zaczyna ją interesować to, co za oknem. Po pierwszej próbie ucieczki mężczyzna podejmuje zdecydowane kroki. Co wyrzuci morze debiutującego jako reżyser operatora Paula Taylora to film o cienkiej granicy między opieką a opresyjną kontrolą. Klasyczny motyw pigmalionowski reżyser wpisuje w kontekst męskiego fantazmatu kobiecości. Na ekranie odbywa się teatr ról płciowych, desperackich prób ich narzucenia i przekroczenia - pozbawiony słów, oparty na gestach i impulsywnych działaniach. Skromny, ale intensywny niezależny film o reżimie męskiego spojrzenia otrzymał w tym roku Wielką Nagrodę Jury na festiwalu Slamdance.

Mariusz Mikliński


A young woman is lost on the beach. An older man takes her from the seaside to his cabin in the woods. She does not say anything, nor does she know how to use cutlery or the toilet. Is she suffering from amnesia, the victim of a crime, or is she perhaps a mermaid? Without dwelling on what led to her condition, her new guardian decides to establish a new role for her: she is to become a woman who can meet his every need. All that is needed are a frying pan, some sensual lingerie, and obedience. The young woman proves to be difficult to domesticate; beyond cooking and cleaning, she starts to take a greater interest in what is happening outside. After her first attempt to escape, the man takes decisive steps. Driftwood, Paul Taylor's directorial debut, is a film about the fine line between care and oppressive control. The director places the classic theme of Pygmalion in the context of male fantasies of femininity. What we are seeing on the big screen is really a play involving gender roles and desperate attempts to impose and transgress them, devoid of dialogue and focused on gestures and impulsive actions. This modest but intense independent film about the regimentation of the male view captured the Grand Jury Prize at this year's Slamdance.

Mariusz Mikliński

Informacje o reżyserze

Paul Taylor

Urodzony na Long Island w stanie Nowy Jork reżyser, scenarzysta i operator kamery. Filmem zaczął się fascynować w liceum – kręcił wideo z zaprzyjaźnionymi deskorolkarzami. Operatorem postanowił zostać po obejrzeniu Alphaville Jean-Luca Godarda. Co wyrzuci morze to jego pełnometrażowy debiut reżyserski. Wraz z Alexem Megaro i Christopherem Jasonem Bellem założył firmę producencką Fuzzy Heritage Films.


Born on Long Island in New York, Paul Taylor is a director, screenwriter, and cinematographer. He first became interested in film in high school when he would shoot videos of his skateboarding friends. He decided to become a cinematographer after seeing Jean-Luc Godard's Alphaville. Driftwood is his feature directorial debut. He founded a production company called Fuzzy Heritage Films along with Alex Megaro and Christopher Jason Bell.

Filmografia/ Filmography

2016 Co wyrzuci morze / Driftwood

stopka

reżyseria: Paul Taylor
scenariusz: Paul Taylor
zdjęcia: Paul Taylor
montaż: Alex Megaro
obsada: Joslyn Jensen, Michael Fentin, Paul C. Kelly, Paul Patrick Taylor
producent: Alex Megaro
produkcja: Fuzzy Heritage Films
właściciel praw: Fuzzy Heritage Films
nagrody: IFF Slamdance 2016 – Grand Jury Prize
język: bez dialogów
barwa: kolor
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Krwawe gody 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Paula Ortiz, Hiszpania 2015
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Palmy w śniegu 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Fernando González Molina, Hiszpania 2015
Azyl 
Niki Caro, USA 2017
Captain Fantastic 
Matt Ross, USA 2016
Gold 
Stephen Gaghan, USA 2016
Kong: Wyspa Czaszki 
Jordan Vogt-Roberts, USA 2017
Life 
Daniel Espinosa, USA 2017
Logan: Wolverine 
James Mangold, USA 2017
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Mr. Gaga 
Tomer Heymann, Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015
Munio: Strażnik Księżyca 
Alexandre Heboyan, Benoit Philippon, Francja 2014
Ostatnie dni miasta 
Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie  2016
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Personal Shopper 
Olivier Assayas, Francja 2016
Pokot 
Agnieszka Holland, Polska, Czechy, Niemcy, Szwajcaria 2016
Sonia 
Catti Edfeldt, Lena Hanno, Szwecja 2016
Śmierć Ludwika XIV 
Albert Serra, Francja, Hiszpania, Portugalia  2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
Wściekłość 
Michał Węgrzyn, Polska 2016
Zwariować ze szczęścia 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.