film
     
Bagdad Café
Bagdad Café (Out of Rosenheim)
reż. Percy Adlon / RFN 1988 / 95’
Seanse - kup bilet:
27 paź
30 paź

Obsada

Marianne Sägebrecht, C. C. H. Pounder, Jack Palance, Christine Kaufmann

Nagrody

César 1989 – Award for Best Film from the European Union; German Film Award 1988 – Best Feature Film

Opis filmu

Pośrodku Pustyni Mojave tęga niemiecka turystka Jasmin wysiada z wielkiego krążownika szos, którym podróżuje razem z przyjacielem, i decyduje się iść pieszo z wielką walizką do najbliższego motelu. Chwilę wcześniej Brenda, czarnoskóra właścicielka tego zagubionego na krańcu świata miejsca, wyrzuciła z domu swojego leniwego męża. Jasmin przyłącza się do barwnej galerii typów zamieszkujących motel i powoli, dyskretnie, ale stanowczo zaczyna wprowadzać swoje porządki. Bagdad Café jest ciepłą, miejscami zabawną opowieścią o niezwykłej przyjaźni i zderzeniu dwóch kultur, która ujęła nawet amerykańskich krytyków. Motel na pustyni uosabia młodość amerykańskiej historii, a zamieszkujące go towarzystwo odzwierciedla różnorodność etniczną i kulturową tego kraju. Niemiecka turystka przywozi ze sobą balast własnych przyzwyczajeń (na przykład do mocnej kawy i ekscentrycznych - dla Amerykanów - bawarskich strojów), a nawet uprzedzeń rasowych. Zyskuje jednak naszą sympatię, gdyż potrafi się zmienić i zrozumieć innych.

MG


Somewhere in the middle of the Mojave Desert, a stout German tourist name Jasmin gets out of her big Highwayman, in which she is traveling together with a friend, and decides to take her suitcase and walk to the nearest motel (the Bagdad Café of the title). Just moments earlier, Brenda, the black owner of this lost place at end of the world, had kicked out her lazy husband. Jasmin joins the cast of colorful characters living at the motel, and she slowly, quietly, but firmly, starts to put things in order. Bagdad Café is a warm and sometimes amusing story about a clash of two cultures and an unusual friendship that even captivated American critics. The motel in the middle of the desert embodies America's young history, while the people inhabiting it reflect the country's ethnic and cultural diversity. The German tourist brings with her the considerable weight of her own customs (for example, strong coffee and quirky - for Americans-Bavarian outfits) and even racial prejudice. She gains our sympathy, however, as she proves capable of changing and understanding others.

MG

Informacje o reżyserze

Percy Adlon

Urodzony w 1935 roku w Monachium. Podczas studiów na Uniwersytecie Ludwiga-Maximiliana zaangażował się w działalność teatralną. Karierę zaczynał od aktorstwa i pracy w radiu. W 1970 roku zaczął realizować filmy dokumentalne. Międzynarodowy rozgłos przyniósł mu film Céleste opowiadający o epizodzie w życiu Marcela Prousta. Tworzy autorsko-producencki team wraz żoną Eleonore. Mieszkają w Kalifornii.


Percy Adlon was born in 1935 in Munich. He got involved with theater while studying at Ludwig-Maximilians-Universität. Aldon began his career as an actor and working in radio. He started making documentaries in 1970 and gained international fame with his film Céleste, which tells the story of an episode from the life of Marcel Proust. He forms one half of a production team along with his wife, Eleonore. They live in California.

Wybrana filmografia/ Selected filmography

1981 Celesta / Céleste

1985 Cukiereczek / Zuckerbaby / Sugarbaby

1987 Bagdad Café / Out of Rosenheim

1989 Rozalka idzie na zakupy / Rosalie Goes Shopping

1991 Salmonberries

stopka

reżyseria: Percy Adlon
scenariusz: Percy Adlon, Eleonore Adlon, Christopher Doherty
zdjęcia: Bernd Heinl
montaż: Norbert Herzner
muzyka: Jan Sebastian Bach, Bob Telson
obsada: Marianne Sägebrecht, C. C. H. Pounder, Jack Palance, Christine Kaufmann
producent: Percy Adlon, Dietrich von Watzdorf
produkcja: Bayerischer Rundfunk, Hessischer Rundfunk, Pelemele Film, Pro-ject Filmproduktion
właściciel praw: StudioCanal
nagrody: César 1989 – Award for Best Film from the European Union; German Film Award 1988 – Best Feature Film
język: niemiecki, angielski
barwa: kolor
Life 
Daniel Espinosa, USA 2017
Personal Shopper 
Olivier Assayas, Francja 2016
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Jednooki król 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Marc Crehuet, Hiszpania 2016
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego: Jota Carlosa Saury 
17. Tydzień Kina Hiszpańskiego
Carlos Saura, Hiszpania 2016
Azyl 
Niki Caro, USA 2017
Captain Fantastic 
Matt Ross, USA 2016
Cmentarz wspaniałości 
Apichatpong Weerasethakul, Tajlandia, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Malezja, Korea Południowa, Meksyk, USA, Norwegia 2015
Gold 
Stephen Gaghan, USA 2016
Kong: Wyspa Czaszki 
Jordan Vogt-Roberts, USA 2017
Logan: Wolverine 
James Mangold, USA 2017
Milczenie 
Martin Scorsese, USA, Tajwan, Meksyk 2016
Mr. Gaga 
Tomer Heymann, Izrael, Szwecja, Niemcy, Holandia 2015
Ostatnie dni miasta 
Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie  2016
Paterson 
Jim Jarmusch, USA 2016
Pokot 
Agnieszka Holland, Polska, Czechy, Niemcy, Szwajcaria 2016
Sonia 
Catti Edfeldt, Lena Hanno, Szwecja 2016
Światło i cień 
Yeşim Ustaoğlu, Turcja, Niemcy, Polska, Francja 2016
Toni Erdmann 
Maren Ade, Niemcy 2016
Zwariować ze szczęścia 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2016
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.