film
     
Dark Night
reż. Tim Sutton / USA 2016 / 85’
polska premiera
Seanse - kup bilet:
27 paź
30 paź

Obsada

Robert Jumper, Anna Rose Hopkins, Rosie Rodriguez, Karina Macias, Aaron Purvis, Marilyn Purvis, Ciara Hampton, Andres Vega, Bryce Hampton, Eddie Cacciola

Opis filmu

Quasi-socjologiczny traktat o współczesnej Ameryce i złożona z niedopowiedzeń fabuła zrealizowana z podprogowym napięciem. Dark Night wpisuje się w szereg dzieł poświęconych problemowi dostępu do broni i masowych strzelanin (m.in. Chi-Raq i Newtown). Trzeci film Tima Suttona (Memphis) nawiązuje do masakry podczas pokazu filmu Mroczny rycerz powstaje Christophera Nolana w Aurorze w stanie Colorado w 2012 roku, kiedy to jeden sprawca zabił 12 i ranił 70 osób. Sutton śledzi dzień z życia sześciorga młodych bohaterów, myli tropy i unika psychologizujących wyjaśnień, przybierając postawę zdystansowanego obserwatora. Z tej transowej, usypiającej czujność mozaiki układa portret amerykańskiej psyche, szamoczącej się między poczuciem wyalienowania a nudą podsycanej widokiem niekończących się parkingów i centrów handlowych. Zdjęcia Hélène Louvart (PinaCuda) w oryginalny sposób oddają charakter banalnej architektury i pustych krajobrazów. Po strzelaninie w nocnym klubie w Orlando nakręcony na Florydzie film Suttona nabrał złowieszczej aktualności.

Sebastian Smoliński


This quasi-sociological treatise on contemporary America is an understated story with tensions bubbling beneath the surface. Dark Night is part of a series of works devoted to the problems of guns and mass shootings (following Chi-Raq and Newtown). The third film by Tim Sutton (Memphis) refers to the massacre that took place during a screening of Christopher Nolan's The Dark Knight Rises in Aurora, Colorado, in 2012, when a single gunman killed 12 and wounded 70 others. Sutton follows one day in the lives of his six young protagonists, loses his way, and avoids psychologizing explanations, and instead assumes the attitude of a distanced observer. From this lulling, trance-inducing mosaic emerges a portrait of a broken American psyche, struggling between a sense of alienation and the boredom of endless car parks and shopping malls. The cinematography of Hélène Louvart (PinaThe Wonders) provides an original reflection of banal architecture and empty landscapes. After the recent shooting at a nightclub in Orlando, Sutton's film, which was shot in Florida, became even more portentous.

Sebastian Smoliński

Informacje o reżyserze

Tim Sutton

Niezależny reżyser i scenarzysta. Jego drugi film pełnometrażowy, świetnie przyjęty Memphis, miał premierę na MFF w Wenecji w ramach Biennale College-Cinema i był pokazywany na festiwalu Sundance. To niestandardowo opowiedziana historia życia czarnego muzyka Ezry Jacka, w którego postać wcielił się naturszczyk, również muzyk Willis Earl Beal. Sutton znany jest z perfekcyjnego warsztatu i swobodnej narracji, pokazującej postaci w ścisłym związku z architekturą i pejzażami, które ich otaczają. Pracuje jako wykładowca w The New School w Nowym Jorku. 


Tim Sutton is an independent director and screenwriter. His second feature film, the acclaimed Memphis, premiered at the Venice Film Festival as part of the Biennale College-Cinema section and was also screened at the Sundance Film Festival. The film tells the life story of black musician Ezra Jack in an unorthodox way, and the main character is played by an amateur actor, Willis Earl Beal, who is also a musician. Sutton is known for his unerring technique and free-flowing narrative style, showing his protagonists closely linked to the architecture and the landscapes that surround them. He is also a lecturer at the New School in New York.

Filmografia/ Filmography

2012 Pavilion

2013 Memphis

2016 Dark Night

stopka

reżyseria: Tim Sutton
scenariusz: Tim Sutton
zdjęcia: Hélène Louvart
montaż: Jeanne Applegate
muzyka: Maica Armata
obsada: Robert Jumper, Anna Rose Hopkins, Rosie Rodriguez, Karina Macias, Aaron Purvis, Marilyn Purvis, Ciara Hampton, Andres Vega, Bryce Hampton, Eddie Cacciola
producent: Alexandra Byer
produkcja: Big Jack Productions, Van Riper Archives, Calais Entertainment
właściciel praw: Cercamon
język: angielski
barwa: kolor
24 tygodnie 
Anne Zohra Berrached, Niemcy 2016
Dudi: Cała naprzód 
Julio Soto Gurpide, Hiszpania 2017
Dzika 
Nicolette Krebitz, Niemcy 2016
Jutro będziemy szczęśliwi 
Hugo Gélin, Francja, Wielka Brytania 2015
Klient 
Asghar Farhadi, Iran, Francja 2016
Kraina oświeconych 
Pieter-Jan De Pue, Belgia 2015
Martwe wody 
Bruno Dumont, Francja, Niemcy 2015
Obcy: Przymierze 
Ridley Scott, USA, Wielka Brytania 2017
Ostatnie dni miasta 
Tamer El Said, Egipt, Niemcy, Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie  2016
Song to Song 
Terrence Malick, USA 2017
Szatan kazał tańczyć 
Katarzyna Rosłaniec, Polska, Szwecja, Niemcy 2017
Zwariować ze szczęścia 
Paolo Virzì, Włochy, Francja 2016
Zwyczajna dziewczyna 
Lone Scherfig, Wielka Brytania 2017
rezerwacje telefoniczne

(71) 78 66 566

Zapisz na foursquare
dopisz się do newslettera
Kino Nowe Horyzonty, ul. Kazimierza Wielkiego 19a-21, 50-077 Wrocław, kino@kinonh.pl
© Stowarzyszenie Nowe Horyzonty  • Regulamin serwisu  •  realizacja: Pracownia Pakamera + Multiversal
Kino uprzedza o możliwości dokonywania koniecznych zmian w programie.